کمبود هورمون تیروئید، خطر مرگِ ناشی از حمله‌ی قلبی را ۷۰ درصد افزایش می‌دهد

maryam01
مردان و زنان می‌توانند با مصرف قرص‌های مربوط به هورمون تیروئید برای کاهش میزان هورمون محرک تیروئید تا ۷۰ درصد خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش دهند.

مردان و زنان می‌توانند با مصرف قرص‌های مربوط به هورمون تیروئید برای کاهش میزان هورمون محرک تیروئید تا ۷۰ درصد خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش دهند. 
هورمون محرک تیروئید (TSH) از طریق غده هیپوفیز با هدف تحریک غده‌ی تیروئید برای تولید هورمون تیروئید ساخته می‌شود، زمانی‌که بدن به آن نیاز داشته باشد. اگر عملکرد تیروئید کم باشد، پیام مربوط به آن به غده‌ی هیپوفیز فرستاده شده تا بتواند TSH بیشتری به منظور تحریک تولید هورمون تیروئید بسازد.
تیروئید مهم‌ترین هورمون در بدن است. از آنجایی که این هورمون محرک تولید انرژی سلولی محسوب می‌شود، زمانی که میزان هورمون تیروئید در سطح ایده‌ال و مطلوبی نباشد سایر هورمون‌ها تحت فشار خواهند بود. این وضعیت بر جنبه‌های مختلف سلامت فرد اعم از وزن، دمای بدن، سطح انرژی و ویژگی موها و پوست او تأثیر می‌گذارد. علائم کمبود هورمون تیروئید عبارتند از اضافه‌وزن بی‌دلیل، خستگی، خشکی پوست، ضربان قلب نامنظم، تنگی‌نفس در خواب، فشار خون بالا یا پایین، درد مزمن و غیره.
کمبود هورمون تیروئید باعث کاهش روند سوخت و ساز بدن و تولید انرژی می‌شود. به خاطر همین است که افرادی که دچار این مشکل هستند سردشان بوده و دچار یبوست هستند و بی‌آنکه بخواهند غذای زیادی بخوردند، وزن‌شان زیاد می‌شود. وقتی هورمون تیروئید به یک‌باره کم می‌شود، فرد احساس فقدان انرژی خواهد داشت، درست مثل ماشینی که سوختش تمام بشود. و بعد از آن مرگ خیلی زود رخ می‌دهد.
(منبع: allhealthsite)

چه کسانی باید آزمایش تیروئید بدهند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ