درمان‌های خانگی برای یبوست

maryam01
یکی از نخستین دلایل یبوست، رژیم غذایی نامناسب است. برای مثال مصرف غذاهایی که میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم آنها کم است و از طرفی نخوردن آب کافی در روز و نوشیدن مقدار زیادی قهوه و چای باعث تحرک‌های نامناسب روده می‌شود. از طرفی با بالا رفتن سن، میزان ترشحات بدن کمتر شده و در واقع میزان تولید مواد سازنده‌ی اسیدهای گوارشی مانند اسید هیدروکلریک، پپسین و آنزیم‌های گوارشی کم می‌شود. این کاهش طبیعی روند بدن می‌تواند به یبوست بینجامد. از نوشیدن چیزهایی که به کم‌آبی می‌انجامد پرهیز کنید

یکی از نخستین دلایل یبوست، رژیم غذایی نامناسب است. برای مثال مصرف غذاهایی که میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم آنها کم است و از طرفی نخوردن آب کافی در روز و نوشیدن مقدار زیادی قهوه و چای باعث تحرک‌های نامناسب روده می‌شود. از طرفی با بالا رفتن سن، میزان ترشحات بدن کمتر شده و در واقع میزان تولید مواد سازنده‌ی اسیدهای گوارشی مانند اسید هیدروکلریک، پپسین و آنزیم‌های گوارشی کم می‌شود. این کاهش طبیعی روند بدن می‌تواند به یبوست بینجامد.
از نوشیدن چیزهایی که به کم‌آبی می‌انجامد پرهیز کنید
برخی نوشیدنی‌ها مانند قهوه و چای می‌تواند به کم‌آب شدن بدن بیانجامد. همچنین باید از نوشیدن الکل هم پرهیز کنید، چرا که دارای تأثیراتی است که به کم‌آبی بدن می‌انجامد.
مصرف غذاها و داروهایی را که منجر به کم‌آبی بدن می‌شود محدود کنید
برخی غذاها هم می‌تواند به یبوست بیانجامد مانند نان گندم و یا محصولات لبنی، گوشت، تخم‌مرغ، پنیر و غذاهای کنسروی. داروهایی مانند آنتاسیدها هم می‌توانند منجر به یبوست شود.
نوشیدن آب کافی
بسیاری از افرادی که دچار یبوست هستند معمولا با کم‌آبی مواجهند. باید سعی کنید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید تا از بروز یبوست پیشگیری کنید.
غذاهای سرشار از فیبر مصرف کنید
فیبر، یک عنصر ضروری برای سیستم گوارش بدن است. در واقع کمک می‌کند تا راحت‌تر مدفوع کرده و غذا راحت‌تر از روده‌تان بگذرد. منایع غنی فیبر عبارتند از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل و گیاهان دانه‌دار.
ورزش منظم
تحقیقات نشان می‌دهد که رزش منظم می‌تواند از بروز یبوست جلوگیری کند. ۳۰ دقیقه ورزش روزانه ۳ تا ۵ بار در هفته باعث می‌شود سیستم گوارش بدنتان به طور مثبتی فعالیت کرده و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند.
(منبع: medicinenet)

روش های ساده برای پیشگیری از یبوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
قریبی

قریبی

1396-11-28 - 06:38 پاسخ

سلام درباره دل پیچه توصیح دهید

admin

admin

1396-11-28 - 06:38

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

دردهای رفت و برگشتی شکم را دل پیچه می گویند.

یعضی اوقات به دنبال آن اسهال وجود دارد.

در بیماری های مختلف دل پیچه وجود دارد.

مثل مسمومیت با غذا،ویروسی شدن و میکروبی شدن دستگاه گوارش یا آی بی اس

و درمان های مشابهی دارد.

دکتر تقدیریان فسایی