بعد از ایمپلنت دندان چه وقت می‌توانم غذاهای سفت بجوم و بخورم؟

maryam01
اکثر بیمارانی که عمل ایمپلنت دندان را انجام می‌دهند بعد این جراحی از دهان خود به خوبی مراقبت می‌کنند ‌تا از این طریق ناحیه جراحی‌شده خوب التیام یابد. اغلب برای بیماران این سوال پیش می‌‌آید که آیا باید رژیم‌های غذایی را بعد از عمل محدود کرد یا نه، و اگر قرار باشد این کار را انجام شود، تا چند وقت باید صبر کرد تا بتوان غذای سفت جوید و خورد. بعد از آن‌که دندان پیوندی در محل استخوان فک قرار گرفت، سلول‌های فک تلاش می‌کنند تا خودشان را به آن بچسبانند تا به یک ریشه‌ی طبیعی تبدیل شده و به مرور بافت پیوندی را به استخوان طبیعی پیوند دهند.

اکثر بیمارانی که عمل ایمپلنت دندان را انجام می‌دهند بعد این جراحی از دهان خود به خوبی مراقبت می‌کنند ‌تا از این طریق ناحیه جراحی‌شده خوب التیام یابد. اغلب برای بیماران این سوال پیش می‌‌آید که آیا باید رژیم‌های غذایی را بعد از عمل محدود کرد یا نه، و اگر قرار باشد این کار را انجام شود، تا چند وقت باید صبر کرد تا بتوان غذای سفت جوید و خورد.
اهمیت مدارا کردن و سازگاری با ایمپلنت دندان
بعد از آن‌که دندان پیوندی در محل استخوان فک قرار گرفت، سلول‌های فک تلاش می‌کنند تا خودشان را به آن بچسبانند تا به یک ریشه‌ی طبیعی تبدیل شده و به مرور بافت پیوندی را به استخوان طبیعی پیوند دهند. وارد آوردن فشار به ایمپلنت‌ها در این مرحله می‌تواند به رشد بافت‌های جدید آسیب وارد کرده، پایه‌های آن را شل کرده و باعث از بین رفتن ایمپلنت شود.
روز جراحی
در نخستین ساعات بعد از انجام ایمپلنت دندان، ممکن است بیمار کمی احساس تورم، درد و خونریزی در محل پیوند داشته باشد. باید سعی کنید که در این مرحله فقط غذاهای نرم بخورید تا در اولین مرحله از بهبودی به بافت پیوندی آسیبی وارد نشود. نوشیدن مایعات فراوان برای التیام سریع‌تر بسیار مفید خواهد بود.
هفته‌ اول
توصیه می‌شود که در این مقطع، رژیم غذایی حاوی غذاهای نرم داشته باشید. در این مرحله باید سعی کنید از جویدن غذا خودداری کنید، حتی اگر غذا نرم باشد، خصوصا در منطقه‌ی پیوند.
سه تا شش ماه بعد از عمل
پیوند استخوانی فرآیندی است که به مرور و به طور متوسط در یک بازه‌ی شش ماهه در بیماران رخ می‌دهد. ایمپلنت در پشت دهان و بخشی از آن هم در فک بالایی قرار گرفته و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا پیوند بخورد. در برخی مواقع، وقتی کیفیت استخوان خوب نباشد و یا بافت‌های سالم دیر التیام یابند، پیوند استخوانی ممکن است نُه ماه هم طول بکشد.
(منبع: mayoclinic)

عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ