خاصیت معجزه‌آسای عصاره‌‌ هسته‌ انگور در درمان سرطان روده‌‌ بزرگ

maryam01
محققان در تلاشند تا بتوانند روش‌های شیمی‌درمانی جدیدی کشف کنند که قادر باشد سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و از طرفی به سلول‌های عادی آسیبی وارد نکند. اخیرا محققان مرکز سرطان‌شناسی دانشگاه کولورادو به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ هسته‌ی انگور (GSE) یک سلاح بسیار قدرتمند برای مبارزه با سرطان روده‌‌ی بزرگ است. این عصاره می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی روده‌‌ی بزرگ را متوقف کرده و تعداد زیادی از آنها را از بین ببرد در شرایطی‌که سایر سلول‌های مجاور سالم می‌مانند. تحقیقات ثابت کرده هرچقدر سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ شدیدتر باشند

محققان در تلاشند تا بتوانند روش‌های شیمی‌درمانی جدیدی کشف کنند که قادر باشد سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و از طرفی به سلول‌های عادی آسیبی وارد نکند. اخیرا محققان مرکز سرطان‌شناسی دانشگاه کولورادو به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ هسته‌ی انگور (GSE) یک سلاح بسیار قدرتمند برای مبارزه با سرطان روده‌‌ی بزرگ است. این عصاره می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی روده‌‌ی بزرگ را متوقف کرده و تعداد زیادی از آنها را از بین ببرد در شرایطی‌که سایر سلول‌های مجاور سالم می‌مانند.
تحقیقات ثابت کرده هرچقدر سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ شدیدتر باشند، قدرت تخریب عصاره‌ هسته‌ی انگور برای از بین بردن این سلول‌ها بیشتر خواهد شد. محققان می‌گویند که این عصاره با هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ از طریق فشار اکسایشی که به مرگ سلولی می‌انجامد کار خود را پیش می‌برد.
آنها معتقدد که ترکیبات زیست‌فعال موجود در عصاره‌ی انگور به طور انتخابی برخی از سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهند. این تحقیق نشان می‌دهد که بسیاری از جهش‌های ژنی‌ که باعث می‌شود سلول‌های سرطانی پخش شده و شیوع پیدا کند و از درمان‌های سنتی نیز سالم بماند، باعث می‌شود که نسبت به درمان با عصاره‌ هسته‌ انگور حساس شوند.
سرطان روده‌‌ بزرگ می‌تواند بالای ۱۱۰۰۰ جهش ژنی داشته باشد- رقمی که با DNA موجود در سلول‌های سالم کاملا فرق دارد. شیمی‌درمانی‌های سنتی تنها می‌توانند یک نوع جهش ژنی خاصی را هدف قرار داده و وقتی سرطان پیشرفت کرد، جهش‌های ژنی بیشتری رخ می‌دهد. این تغییرات منجر به سرطان می‌شود که نسبت به شیمی‌درمانی مقاوم است. از طرفی دیگر، ترکیبات متعدد زیست‌فعال موجود در GSE می‌توانند این جهش‌های ژنی چندگانه را هدف قرار دهند. هرچقدر تغییرات ژنی یک سرطان بیشتر باشد، تأثیر GSE بر آنها بیشتر خواهد بود.
(منبع: mayoclinic)

برای مبارزه با سرطان روده‌ بزرگ ویتامین D بیشتری مصرف کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ