راه‌هایی برای پیشگیری از نفخ

maryam01
احساس نفخ دارید؟ باد معده که به خاطر گاز شکل می‌گیرد و یا ماندن آب در بدن می‌تواند باعث شود که شکم کوچک‌تان، به شکم بزرگی تبدیل شود. برای رفع این مشکل، این نکات را بخوانید: افزایش مصرف پتاسیم سعی کنید روزانه غذاهایی بخورید که میزان پتاسیم موجود در آنها بیشتر باشد، غذاهایی مانند مارچوبه، مرکبات، خربزه، گوجه‌فرنگی. تنبلی را کنار بگذارید در بسیاری از افراد، تحرک و ورزش می‌تواند باعث تحریک روده‌ها و از بین رفتن یبوست شود.

احساس نفخ دارید؟ باد معده که به خاطر گاز شکل می‌گیرد و یا ماندن آب در بدن می‌تواند باعث شود که شکم کوچک‌تان، به شکم بزرگی تبدیل شود. برای رفع این مشکل، این نکات را بخوانید:
افزایش مصرف پتاسیم
سعی کنید روزانه غذاهایی بخورید که میزان پتاسیم موجود در آنها بیشتر باشد، غذاهایی مانند مارچوبه، مرکبات، خربزه، گوجه‌فرنگی.
تنبلی را کنار بگذارید
در بسیاری از افراد، تحرک و ورزش می‌تواند باعث تحریک روده‌ها و از بین رفتن یبوست شود.
روزانه ۸ لیوان مایعات بنوشید
مایعات به شما کمک می‌کند تا مواد زائد از بدن‌تان دفع شده و آب، کمتر در بدنتان بماند. قهوه هم دارای خواص ادرارآور بوده و باعث تنگ‌شدن روده می‌شود.
چای نعناع بنوشید
چای نعناع از طریق تقویت حرکات پریستالسیس (یا همان حرکات دودی یا سوسیسی‌شکل) طبیعی بدن باعث تسکین و از بین رفتن گاز معده می‌شود. کپسول‌های حاوی روغن نعناع هم به کاهش درد معده کمک می‌کند.
پیش از آنکه شروع شود، از وقوعش پیشگیری کنید
سعی کنید روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بخورید تا بتوانید نمک اضافی بدن را دفع کنید.
(منبع: medicinenet)

بهترین و بدترین غذاها برای نفخ معده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ