توضیحات دکتر محسن صدق درباره مزایای استفاده از ایمپلنت‌های دندانی

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت-دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک :ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک جایگزین محبوب برای دندان‌‌های از دست رفته به شمار می‌آیند. در سال‌های اخیر، نرخ رشد بازار به علت رکود جهانی با افت همراه بوده است؛

دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک :

ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک جایگزین محبوب برای دندان‌‌های از دست رفته به شمار می‌آیند. در سال‌های اخیر، نرخ رشد بازار به علت رکود جهانی با افت همراه بوده است؛ با این حال، محبوبیت ایمپلنت‌های دندانی رشد بیشتری از دندان‌های مصنوعی داشته است. ایمپلنت‌های دندانی از سه بخش تشکیل شده‌اند:
ایمپلنت یک ریشه کوچک پیچ‌مانند است که در استخوان فک کاشته می‌شود. ایمپلنت انواع مختلفی دارد. از انواع ایمپلنت با توجه به نوع استخوان فک استفاده می‌شود.
اباتمنت یک قطعه فلزی است که بر روی ایمپلنت قرار داده می‌شود. اباتمنت رابط میان ایمپلنت و تاج دندان است.
تاج دندان بر روی اباتمنت نصب می‌شود. عمل کاشت ایمپلنت، جای‌گذاری اباتمنت و اتصال تاج در فواصل زمانی مشخصی انجام می‌گیرد. تاج دندان معمولا از جنس چینی یا زیرکونیوم است.
ایمپلنت دندانی در مقایسه دندان مصنوعی چه مزایایی دارد؟
یکپارچگی – تیتانیوم موجود در ایمپلنت با استخوان فک جوش می‌خورد؛ از این رو، ایمپلنت مانند ریشه دندان عمل می‌کند. ایمپلنت به مانند یک دندان واقعی در دهان بیمار تثبیت خواهد شد.
حفظ استخوان – یکی از آثار منفی دندان‌های از دست رفته این است که استخوان فک به مرور تحلیل می‌رود؛ این امر باعث ایجاد فرو رفتگی‌هایی در اطراف صورت می‌شود. دندان‌های مصنوعی نیز مانع از بروز این مشکل نمی‌شوند.
نگهداری – نگهداری از ایمپلنت آسان‌تر از دندان مصنوعی است. نگهداری از آنها به مانند دندان‌های طبیعی انجام می‌گیرد.
ثبات – از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی با استخوان فک جوش می‌خورند، بر روی لثه تثبیت خواهند شد. ایمپلنت‌ها نقش بسزایی در بهبود توانایی غذا خوردن دارند.
دوام – زمانی که ایمپلنت‌ها به درستی کاشته شوند، برای همیشه دوام خواهند داشت. ایمپلنت‌ها ثابت بوده و بیرون آورده نمی‌شوند. اگر به درستی از آنها نگهداری شود، تا پایان عمر همراه بیمار خواهند بود.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.

دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک فارغ‌التحصیل از دانشگاه دولتی مسکو است که در زمینه جراحی لثه، پروتز و سلامت دندان اطفال تبحر دارد. مرتب کردن دندان‌ها با لامینیت‌های سرامیکی و کامپوزیتی بدون ارتدنسی و درد و خونریزی در یک جلسه، سفید کردن دندان‌ها به صورت Home Bleaching و Office Bleaching Immediate، ایمپلنت در یک جلسه بلافاصله بعد از کشیدن دندان از جمله خدماتی است که دکتر محسن صدق ارائه می‌کند. مطب او مجهز به دستگاه رادیو‌گرافی پرتابل و RVG با حداقل اشعه است. و در آن‌جا تمام کارها با استفاده از پک‌های استریل و لوازم یکبار مصرف انجام می‌شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ