دکتر محسن صدق شما را از عوارض جانبی احتمالی پس از ایمپلنت دندان آگاه می‌کند

mojtaba
اخبار پزشکی وسلامت-دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک : کاشت ایمپلنت‌های دندانی از طریق عمل جراحی انجام می‌شود؛ بیماران به طور معمول با درد و ناراحتی خفیفی مواجه می‌‌شوند. با این حال، ناراحتی‌های پس از عمل در عرض 10 تا 14 روز آتی برطرف خواهند شد.

دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک :

کاشت ایمپلنت‌های دندانی از طریق عمل جراحی انجام می‌شود؛ بیماران به طور معمول با درد و ناراحتی خفیفی مواجه می‌‌شوند. با این حال، ناراحتی‌های پس از عمل در عرض ۱۰ تا ۱۴ روز آتی برطرف خواهند شد. اگر درد و ناراحتی‌های پس از عمل بیش از اندازه طول کشیده و به مرور زمان تشدید شده‌اند، یکی از مشکلات زیر عامل اصلی خواهند بود:
عفونت: اگر درد و ناراحتی پس از عمل با التهاب لثه، خونریزی و طعم نامطبوع در دهان‌تان همراه است، ممکن است دچار عفونت در اطراف ایمپلنت شده باشید.
شل شدن تاج التیام‌بخش: در صورتی که تاج التیام‌بخش به درستی تثبیت نشود، باعث ایجاد فشار و ناراحتی خواهد شد.
فشار دندان‌های موقت: پروتزهای موقت که با اهداف زیبایی در طول درمان بکار گرفته می‌شوند، نقش موثری در تحریک محل جراحی دارند.
آسیب دیدن عصب: درد، بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن لثه، لب، چانه و صورت یکی از نشانه‌های آسیب عصبی در طول جراحی است. کاشت ایمپلنت در نزدیکی عصب یکی از علل بروز این مشکل خواهد بود.
مشکلات سینوسی: نزدیک شدن بیش از اندازه ایمپلنت به حفره‌های سینوسی، باعث ایجاد احساس ناراحتی و فشار در فک فوقانی خواهد شد.
اگر به تازگی عمل کاشت ایمپلنت را گذرانده‌اید، باید بدانید که عادت کردن به دندان‌های جدید یک پروسه زمان‌بر بوده و به طور معمول با درد و ناراحتی همراه است. با این حال، اگر تحمل درد و ناراحتی‌های پس از عمل را ندارید، بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کرده و سریعا به یک دندان‌پزشک متخصص مراجعه کنید.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.

دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک فارغ‌التحصیل از دانشگاه دولتی مسکو است که در زمینه جراحی لثه، پروتز و سلامت دندان اطفال تبحر دارد. مرتب کردن دندان‌ها با لامینیت‌های سرامیکی و کامپوزیتی بدون ارتدنسی و درد و خونریزی در یک جلسه، سفید کردن دندان‌ها به صورت Home Bleaching و Office Bleaching Immediate، ایمپلنت در یک جلسه بلافاصله بعد از کشیدن دندان از جمله خدماتی است که دکتر محسن صدق ارائه می‌کند. مطب او مجهز به دستگاه رادیو‌گرافی پرتابل و RVG با حداقل اشعه است. و در آن‌جا تمام کارها با استفاده از پک‌های استریل و لوازم یکبار مصرف انجام می‌شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ