نکاتی که باید در مورد کاشت ایمپلنت‌های دندانی بدانید از زبان دکتر محسن صدق

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت: دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک: ایمپلنت‌های دندانی یک راه‌حل دائمی و رایج برای بهبود سلامت دهان هستند. اگر یکی یا چند دندان‌تان را از دست داده‌اید یا از دنچر استفاده می‌کنید بهتر است با مزایای ایمپلنت‌های دندانی آشنا شوید.

 دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک:

ایمپلنت‌های دندانی یک راه‌حل دائمی و رایج برای بهبود سلامت دهان هستند. اگر یکی یا چند دندان‌تان را از دست داده‌اید یا از دنچر استفاده می‌کنید بهتر است با مزایای ایمپلنت‌های دندانی آشنا شوید.
۱. ایمپلنت‌های دندانی طبیعی جلوه می‌کنند.
بسیاری از بیماران معتقدند که تفاوتی میان ایمپلنت‌های دندانی و دندان‌های طبیعی‌شان وجود ندارد.
۲. افراد می‌توانند هر آنچه را که می‌خواهند بخورند.
افراد می‌توانند با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی به صورت عادی بخورند، صحبت کنند و بخندند. ایمپلنت‌های دندانی ثابت بوده و حرکت نمی‌کنند. آنها به مانند دندان‌های طبیعی محکم و با ثبات هستند.
۳. ایمپلنت‌های دندانی مقرون‌به‌صرفه هستند.
بر اساس آمار انجمن سلامت دهان و دندان انگلستان، ایمپلنت‌های دندانی در دراز مدت، مقرون‌به‌صرفه بوده و عملکرد بهتری از خود نشان می‌‌دهند.
۴. کاشت ایمپلنت تنها راه جایگزینی ریشه دندان است.
سایر متدهای درمانی تنها باعث جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌شوند و کاری به ریشه ندارند. عدم ترمیم ریشه‌های از دست رفته، در دراز مدت باعث پوکی استخوان، حرکت دندان‌های مجاور و تغییر شکل صورت خواهد شد.
۵. کاشت ایمپلنت به دندان‌های دیگر آسیب نمی‌زند.
ایمپلنت‌های دندانی بر خلاف پل‌های مرسوم، به دندان‌های مجاور آسیب نمی‌زنند.
۶. ایمپلنت‌های دندانی دائمی هستند.
در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید، ایمپلنت‌های دندانی تا پایان عمر شما را همراهی خواهند کرد. این امر یکی از مزایای بزرگ ایمپلنت‌های دندانی است.
۷. ایمپلنت‌ها از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می‌کنند.
استخوان زیر دندان‌های مصنوعی به مرور زمان تحلیل می‌رود؛ چون مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. از سوی دیگر، فشار ناشی از جویدن باعث کاهش جریان خون در دهان می‌شود. ایمپلنت دندانی جایگزین ریشه دندان‌های از دست رفته شده و از اعمال فشار به لثه جلوگیری می‌کند. این بدان معناست که ایمپلنت‌ها نقش بسزایی در جلوگیری از پوکی استخوان فک ایفا می‌کنند.
۸. برای کاشت ایمپلنت نیازی به ارائه معرفی نامه از دندانپزشک خود ندارید.
عمل کاشت ایمپلنت توسط هر یک از متخصصان دندان‌پزشکی قابل انجام است و نیازی به معرفی نامه ندارد.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های  Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو ‌است.

 دکتر محسن صدق، جراح و دندان‌پزشک فارغ‌التحصیل از دانشگاه دولتی مسکو است که در زمینه جراحی لثه، پروتز و سلامت دندان اطفال تبحر دارد. مرتب کردن دندان‌ها با لامینیت‌های سرامیکی و کامپوزیتی بدون ارتدنسی و درد و خونریزی در یک جلسه، سفید کردن دندان‌ها به صورت Home Bleaching و Office Bleaching Immediate، ایمپلنت در یک جلسه بلافاصله بعد از کشیدن دندان از جمله خدماتی است که دکتر محسن صدق ارائه می‌کند. مطب او مجهز به دستگاه رادیو‌گرافی پرتابل و RVG با حداقل اشعه است. و در آن‌جا تمام کارها با استفاده از پک‌های استریل و لوازم یکبار مصرف انجام می‌شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ