چالش‌های گذاشتن سیم دندان از زبان دکتر عبدالرضا جمیلیان

mojtaba
اخبار پزشکی و سلامت - اغلب به وسیله سیم دندان یک لبخند زیبا و جذاب به‌دست می‌آید. زمانی را که شما صرف پوشیدن و گذاشتن سیم در دهان خود می کنید بهترین سرمایه‌گذاری برای سلامت و بهداشت دهان و دندانتان خواهد بود که لبخند زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما باید در نظر داشته باشید که گذاشتن سیم در دهان خود می‌تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از این چالش‌ها برای کسانی که از سیم دندان استفاده می کنند در ارتباط با استفاده از نخ دندان، گیرکردن غذا در سیم دندان و همچنین وجود بوی بد دهان است. بوی بد دهان یکی از مهم ترین موارد است که در روابط بین فردی می تواند مشکل‌ساز شود. نکاتی در رابطه با ایجاد بوی خوش دهان در استفاده از سیم دندان در اینجا وجود دارد.

دکتر عبدالرضا جمیلیان، متخصص ارتدنسی (ارتدنتیست) :
اغلب به وسیله سیم دندان یک لبخند زیبا و جذاب به‌دست می‌آید. زمانی را که شما صرف پوشیدن و گذاشتن سیم در دهان خود می کنید بهترین سرمایه‌گذاری برای سلامت و بهداشت دهان و دندانتان خواهد بود که لبخند زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما باید در نظر داشته باشید که گذاشتن سیم در دهان خود می‌تواند چالش برانگیز باشد. بسیاری از این چالش‌ها برای کسانی که از سیم دندان استفاده می کنند در ارتباط با استفاده از نخ دندان، گیرکردن غذا در سیم دندان و همچنین وجود بوی بد دهان است.
بوی بد دهان یکی از مهم ترین موارد است که در روابط بین فردی می تواند مشکل‌ساز شود. نکاتی در رابطه با ایجاد بوی خوش دهان در استفاده از سیم دندان در اینجا وجود دارد.
از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. مواد غذایی ناسالم که با شکر درست می‌شوند می‌تواند به بوی بد دهان کمک می کند. ازغذاهایی که حاوی پروتئین، حبوبات و فراورده‌های لبنی هستند استفاده کنید.
نوشیدنی های بدون شکر  رژیمی مصرف کنید. به همین ترتیب نوشیدنی‌های شیرین مانند آب میوه و نوشابه شکردار به بوی بد دهان کمک می‌کند.
همیشه از محلول شوینده دهان استفاده کنید. خشک‌شدن دهان بوی بدی ایجاد می‌کند.
مرتب مسواک بزنید. مسواک‌زدن و استفاده از نخ دندان غذایی را که لایه دندان و سیم گیر می‌کند را پاک کرده و از ایجاد بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics ‌و European Orthodontic Society و کتاب‌ Orthodontic Treatment of Impacted Teeth نوشته آدرین بکر  است.

 دکتر عبدالرضا جمیلیان، متخصص ارتدنسی (ارتدنتیست) دارای فلوشیپ تخصصی جراحی ارتدنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت است. او در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشیار بخش ارتودنسی مشغول به کار است. دکتر عبدالرضا جمیلیان، عضو انجمن ارتدنتیست‌های ایران (IOA)، انجمن بین‌المللی ارتدنتیست‌ها (WFO)، انجمن ارتدنتیست های آمریکا (AAO) و عضو انجمن ارتدنتیست‌های اروپا (EOS) است. دکتر جمیلیان در شهر تهران مطبی خصوصی دارد که اختصاص به درمان‌های ارتدنسی ثابت و متحرک و رفع مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی فکی و سندرم‌های فک و صورت دارد. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ