تاثیر پیشرفت‌ها در درمان هپاتیت C بر بیماری‌های کبد

maryam01
عوامل بارزی که منجر به تکثیر ویروس هپاتیت C می‌شود (HCV) تاثیرات گسترده‌ای بر پیشگیری و بازگشت کارسینوما هپاتوسلوللار (HCC) داشته و قابلیت آن را دارند تا فیبروز کبد اعم از بیماری سیروز یا بافت‌های اندامی را در یک بیمار که در مرحله‌ی انتهایی HCC قرار دارد تغییر دهد. نتایج مثبت به دست آمده برای بیمارانی که HCC داشته و یا در معرض خطر پیشرفت این بیماری هستند، در بین سایر مزیت‌هایی قرار دارد که به طور بالقوه می‌تواند در درمان HCV مزمن تغییر و تحولات مثبتی ایجاد کند. در واقع باید گفت HCV عامل شماره‌ی یک پیوند کبد در ایالات متحده و اروپا است

عوامل بارزی که منجر به تکثیر ویروس هپاتیت C می‌شود (HCV) تاثیرات گسترده‌ای بر پیشگیری و بازگشت کارسینوما هپاتوسلوللار (HCC) داشته و قابلیت آن را دارند تا فیبروز کبد اعم از بیماری سیروز یا بافت‌های اندامی را در یک بیمار که در مرحله‌ی انتهایی HCC قرار دارد تغییر دهد.
نتایج مثبت به دست آمده برای بیمارانی که HCC داشته و یا در معرض خطر پیشرفت این بیماری هستند، در بین سایر مزیت‌هایی قرار دارد که به طور بالقوه می‌تواند در درمان HCV مزمن تغییر و تحولات مثبتی ایجاد کند. در واقع باید گفت HCV عامل شماره‌ی یک پیوند کبد در ایالات متحده و اروپا است و دلیل اصلی سرطان کبد محسوب می‌شود. حدود ۱۸۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این سرطان مبتلا هستند. اگرچه هیچ واکسنی در کار نیست، اما می‌توان گفت که این نخستین عفونت مزمن قابل درمان بوده و از بین بردن ویروس آن به معنای بقای کارسینوما هپاتوسلوللار است.
علاوه بر این‌ها، HCV درمانی می‌تواند به طور چشمگیری الگوی HCC را تغییر دهد. در واقع در طی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته هدف این بوده که بر اساس کارسینوما هپاتوسلولار HCV مثبت، دیگر پیوند کبد انجام نشود و تمام بیماران پیوندی از شر HCV خلاص شوند. ارتباط بین از بین بردن HCV و بهبود نتایج مربوط به سلامت و صحت کبد نیازمند حمایت و پشتیبانی و انجام آزمایشات بالینی دقیقی است. تحقیقات نشان می‌دهد درمان عفونت باعث کاهش علائم و شواهد مربوط به HCC، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های کبدی و حتی تمام عواملی می‌شود که به مرگ و میر می‌انجامد مانند بیماری‌های قلبی و ‌عروقی.
(منبع: medicinnet)

راهی مطمئن برای کنترل علائم گوارشی در بیمارانی که هپاتیت C دارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ