هنگام ابتلا به آنفولانزا چه چیزهایی باید خورد؟

maryam01
شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم غذایی خاصی برای آنفولانزا وجود دارد. در این‌جا به یک سری از آنها اشاره می‌کنیم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رژیم غذایی خاصی برای آنفولانزا وجود دارد. در این‌جا به یک سری از آنها اشاره می‌کنیم.
وجود مواد مغذی در غذاها که برای رشد و ترمیم و تندرستی بدن لازمند، از عوامل بسیار مهم تلقی می‌شوند. این مواد شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها، اسیدهای چرب لازم و آب و نیز کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی است. برخی مواد مغذی که به آنها مواد مغذی غیرضروری می‌گویند توسط بدن ساخته می‌شوند. سایر مواد مغذی، یا همان مواد مغذی ضروری و لازم را باید از طریق رژیم غذایی برای بدن تأمین کرد.
چه غذاهایی برای مبارزه و از بین بردن عفونت آنفولانزا مفیدند؟
اگر مریضی‌تان به خاطر آنفولانزا یا هر عامل دیگری باشد، پروتئین همیشه برای قوی نگه داشتن بدن لازم و ضروری است. گوشت کم‌چرب، ماکیان، ماهی، حبوبات، لبنیات، تخم‌مرغ و آجیل منابع غنی پروتئین هستند. با خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند، می‌توانید از مزایای سایر مواد مغذی شفادهنده مانند ویتامین B6 و B12، که هر دو به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند، استفاده کنید.
سایر غذاهایی که به از بین بردن عفونت آنفولانزا کمک می‌کنند
یکی از مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن که می‌تواند با عفونت آنفولانزا هم مبارزه کند، گلوتاتیون است. این آنتی‌اکسیدان قدرتمند در بخش قرمز و گوشتی هندوانه در نزدیکی پوستش وجود دارد. از طرفی می‌توانن رادر سبزیجات پهن‌برگ مانند کلم، بروکلی و کلم‌پیچ هم یافت.
اگر دچار گرفتگی بینی یا گلو بودم چه باید بخورم وچه نباید بخورم؟
در برخی از افراد خوردن لبنیات باعث بیشتر شدن حجم مخاطی می‌شود. اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، چند روز لبنیات نخورید. محصولات لبنی ممکن است به حالت تهوع و استفراغ هم بیانجامد. از طرفی آب پرتقال سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش روند بهبودی می‌شود.
(منبع: webmd)

کارهایی که هنگام ابتلا به آنفولانزا نباید انجام دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ