ارتودنسی یا لامینیت؛ مسئله این است!

mojtaba
دکتر سید حامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی: درمان ارتودنسی و لامینیت در دندانپزشکی برای مشکلات متفاوتی پیشنهاد می‌شوند. ولی متاسفانه در کشور ما، به‌دلیل عدم اطلاع کافی مردم ممکن است درمان لامینیت یا ترمیم‌های زیبایی با مواد همرنگ دندان به‌جای درمان ارتودنسی پیشنهاد شود و باتوجه به فراگیر بودن این موضوع در تبلیغات و اهمیت حفظ سلامت دندان‌ها به این موضوع می‌پردازیم.

دکتر سید حامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی:

درمان ارتودنسی و لامینیت در دندانپزشکی برای مشکلات متفاوتی پیشنهاد می‌شوند. ولی متاسفانه در کشور ما، به‌دلیل عدم اطلاع کافی مردم ممکن است درمان لامینیت یا ترمیم‌های زیبایی با مواد همرنگ دندان به‌جای درمان ارتودنسی پیشنهاد شود و باتوجه به فراگیر بودن این موضوع در تبلیغات و اهمیت حفظ سلامت دندان‌ها به این موضوع می‌پردازیم. به‌طور کلی برای اصلاحات مشکلات دندانی و فکی از‌جمله محل قرار‌گیری، جابه‌جا کردن و حرکت دندان و… باید از روش ارتودنسی استفاده شود. 

سلامت دندان را فدای زمان نکنید!

ایراد عمده درمان ارتودنسی طول دوره درمانی نسبتا زیاد آن است که به همین دلیل افراد  به سمت راه‌های درمانی نادرست تشویق می‌شوند. این مسئله ممکن است در ابتدا منطقی به‌نظر برسد ولی واقعیت ماجرا در این است که درمان ارتودنسی در طول دوره زمانی 5/1 تا ۲ سال انجام می‌شود ولی درمان‌های ترمیم زیبایی همانند درمان‌های لامینیت درمان‌هایی هستند که فرد را در تمام مدت عمر گرفتار می‌کند. اگر فردی درمان لامینیت انجام دهد و 2 تا ۱۰سال بعد دچار مشکل تغییر رنگ، جدا شدن یا پریدگی شود، راهی برای فرار از ادامه درمان ندارد و اینجاست که فرد فکر کرده در یک یا چند جلسه درمان را به انجام رسانیده و تمام شده است در صورتی که ناچار است در دوره‌های متفاوت برای اصلاح مشکلات آن مراجعه کند، به‌همین دلیل توصیه می‌شود حتما برای درمان مشکلات دندانی شدید با صلاحدید پزشک از روش ارتودنسی استفاده کنید.

نکته!

بهترین راه‌حل برای ردیف کردن دندان‌ها ارتودنسی است و فقط درمواردی که به‌دلیل بیماری شدید لثه امکان درمان ارتودنسی فراهم نباشد، می‌توان لامینیت را به‌جای ارتودنسی پیشنهاد کرد.

اگر ارتودنسی نکنیم چه می‌شود؟

در صورتی که درمان ارتودنسی برای مرتب کردن دندان‌ها انجام نشود مشکل پیچیده‌ای برای سلامت عمومی فرد ایجاد نمی‌شود. اما تمیز کردن و تمیز نگه داشتن دندان‌های نامرتب بسیار سخت‌تر است و اگر دندان‌ها تمیز نگه داشته نشوند، پوسیدگی دندانی، مشکلات لثه شامل تورم و خونریزی لثه و بوی بد دهان ایجاد می‌شود. در ضمن دندان‌های نامرتب، وضعیت لبخند، صحبت کردن، بلع و حرکات فک را هم به شکل بدی تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

دکتر سید حامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی:

فارغ التحصیل دانشگاه تهران و دارای بورد تخصصی این رشته هستند. 

ایشان پس از طی دوره تخصص، از سال 84 تا کنون به درمان بیماران ارتودنسی اشتغال داشته اند.

همچنین ایشان دارای فلوشیپ ارتودنسی جراحی فک از دانشگاه شهید بهشتی هستند که در زمینه درمان های ارتودنسی پیچیده بیماران نیازمند جراحی فک می باشد ( مانند انواع عدم تناسب های فکی، بیماران شکاف لب و کام یا لب شکری و بیماران سندرمیک).

شما می توانید برای ارتباط با مطب دکتر سید حامد محمود هاشمی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122926230

02122926231

02122926232

آدرس: تهران، خیابان ظفر شرقی، جنب بیمارستان کودکان علی اصغر (ع) ، پلاک197 ، طبقه 4 واحد 14 


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ