تزریق استروئید اپیدورال برای درمان تنگی کانال نخاعی

maryam01
تزریق استروئید اپیدورال، ترکیبی از کورتیکستروئید همراه با دارویی برای کاهش درد موضعی است. کورتیکستروئیدها داروهای ضدالتهابی بسیار قوی هستند. کاهش تورم و التهاب می‌تواند باعث از بین رفتن فشار اعصاب و سایر بافت‌های نرم شده، و در نهایت به کاهش درد بینجامد. داروی بی‌حسی موضعی باعث می‌شود که دردتان سریعا کاهش یابد. تزریق استروئید اپیدورال معمولا برای درمان درد و التهاب ناشی از فشار به ریشه‌ی عصب‌های کمر از جمله در تنگی کانال نخاعی استفاده می‌شود. آزمایش‌های تصویری نظیر MRI و یا CT اسکن در اغلب موارد پیش از تزریق این دارو انجام می‌شود. کار این آزمایش‌ها، تشخیص محل دقیق فشار وارد شده به ریشه‌ی عصب‌هاست. طی تزریق، از دستگاه اشعه‌ی ایکس (فلوروسکوپ) برای تعیین محل دقیق سوزن مخصوص آن استفاده می‌شود.

تزریق استروئید اپیدورال، ترکیبی از کورتیکستروئید همراه با دارویی برای کاهش درد موضعی است. کورتیکستروئیدها داروهای ضدالتهابی بسیار قوی هستند. کاهش تورم و التهاب می‌تواند باعث از بین رفتن فشار اعصاب و سایر بافت‌های نرم شده، و در نهایت به کاهش درد بینجامد. داروی بی‌حسی موضعی باعث می‌شود که دردتان سریعا کاهش یابد.
تزریق استروئید اپیدورال معمولا برای درمان درد و التهاب ناشی از فشار به ریشه‌ی عصب‌های کمر از جمله در تنگی کانال نخاعی استفاده می‌شود. آزمایش‌های تصویری نظیر MRI و یا CT اسکن در اغلب موارد پیش از تزریق این دارو انجام می‌شود. کار این آزمایش‌ها، تشخیص محل دقیق فشار وارد شده به ریشه‌ی عصب‌هاست. طی تزریق، از دستگاه اشعه‌ی ایکس (فلوروسکوپ) برای تعیین محل دقیق سوزن مخصوص آن استفاده می‌شود.
از تزریق استروئید اپیدورال معمولا زمانی استفاده می‌‌شود که سایر روش‌های درمانی بدون جراحی برای کاهش درد شدید پا – به دلیل تنگی رگ نخاعی در کمر- با شکست مواجه شده باشد. کورتیکستروئیدها در تزریق استروئید اپیدورال می‌توانند به کاهش درد پا از طریق کاهش تورم و التهاب کمک کنند. فرموش نکنید که بی‌حسی موضعی به کاهش درد کمک می‌کند نه به کاهش التهاب.
البته این نکته را هم باید بدانید که تزریق‌های استروئید تنها می‌تواند در یک بازه‌ی زمانی کوتاه (۲ تا ۳ هفته) به کاهش درد کمک کند. متخصصان هنوز نمی‌دانند که میزان تأثیر این نوع تزریقات در طولانی‌مدت چطور می‌تواند باشد.
چند نکته‌ی مهم درباره‌ی این دارو:
– معمولا دانستن مزیت‌های یک دارو از عوارض جانبی جزئی آن مهم‌تر است.
– عوارض جانبی بعد از گذشتِ مدتی از شروع مصرف دارو از بین می‌روند.
– اگر عوارض جانبی دارو همچنان شما را آزار می‌دهد و نمی‌دانید که آیا باید مصرف دارو را ادامه دهید یا نه، با پزشک‌تان تماس بگیرید.
(منبع: webmd)

کمردرد عارضه تنگی کانال نخا عی است ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ