چطور از کمای ناشی از دیابت جلوگیری کنیم؟

maryam01
آیا می‌دانید از چه‌راه‌هایی می‌توان کمای ناشی از دیابت را درمان کرد یا مانع از بروز آن شد؟ ‌کنترل روزانه‌ی دیابت می‌تواند در پیشگیری از کمای دیابتی به شما کمک کند. برخی از راهکارهای آن عبارتند از: - کنترل وعده‌ی غذایی. وعده‌ی غذایی باید شامل اسنک‌هایی باشد که بتواند میزان قند خون شما را متعادل نگه دارد. - کنترل قند خون. آزمایش مداوم قند خون برای متعادل نگه داشتن آن بسیار لازم است و می‌تواند بالا یا پایین بودن آن را به شما اعلام کند. اگر ورزش می‌کنید سعی کنید هر چندوقت یک‌بار این آزمایش را انجام دهید، چون ورزش باعث افت قند خون می‌شود. - داروهایتان را بر طبق دستورالعمل‌شان استفاده کنید. اگر اغلب فشار خونتان بالا یا پایین است، حتما این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. او می‌تواند دُز داروهای مصرفی و زمان مصرف آن را برایتان تغییر دهد.

آیا می‌دانید از چه‌راه‌هایی می‌توان کمای ناشی از دیابت را درمان کرد یا مانع از بروز آن شد؟ ‌کنترل روزانه‌ی دیابت می‌تواند در پیشگیری از کمای دیابتی به شما کمک کند. برخی از راهکارهای آن عبارتند از:
– کنترل وعده‌ی غذایی. وعده‌ی غذایی باید شامل اسنک‌هایی باشد که بتواند میزان قند خون شما را متعادل نگه دارد.
– کنترل قند خون. آزمایش مداوم قند خون برای متعادل نگه داشتن آن بسیار لازم است و می‌تواند بالا یا پایین بودن آن را به شما اعلام کند. اگر ورزش می‌کنید سعی کنید هر چندوقت یک‌بار این آزمایش را انجام دهید، چون ورزش باعث افت قند خون می‌شود.
– داروهایتان را بر طبق دستورالعمل‌شان استفاده کنید. اگر اغلب فشار خونتان بالا یا پایین است، حتما این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. او می‌تواند دُز داروهای مصرفی و زمان مصرف آن را برایتان تغییر دهد.
– بیماری می‌تواند به طور غیر قابل انتظاری، قند خون شما را افزایش دهد. پیش از آنکه مریض شوید، حتما با دکترتان درباره‌ی بهترین روشی که می‌توانید از طریق آن این افزایش قند خون را کنترل کنید،‌ صحبت کنید.
– از گلوکاگون و منابع قندی که زود تأثیر می‌گذارند استفاده کنید. اگر به خاطر دیابت خود از انسولین استفاده می‌کنید، سعی کنید کیت گلوکاگون‌تان به‌روز بوده و از منابعی قندی استفاده کنید که تأثیرگذاری‌شان سریع است مانند قرص‌های گلوکز و یا عصاره‌ی پرتقال که برای درمان فشار خون کم استفاده می‌شود.
 (منبع: medicinenet)

چی بخوریم تا دیابت نگیریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ