آرژینین‌درمانی به کاهش فشار خون ریوی در بیماران تالاسمی کمک می‌کند

maryam01
آمینواسیدی به نام آرژینین می‌تواند باعث بهبود فشار خون ریوی در بیماران تالاسمی شود. همانطور که می‌دانید تالاسمی بیماری‌ای است که طی آن، فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون به طور غیرطبیعی انجام می‌شود. اخیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار غیرطبیعی آنزیم آرژینین به کمبود دسترسیِ زیستی آرژینین می‌انجامد و این اختلال باعث بروز تأثیرات منفی در فشار خون می‌گردد. محققان بعد از آزمایش بر روی ۲۷ بیماری که تالاسمی داشتند دریافتند که اختلالات تنظیمی آرژینین، نشانه‌ی یک مکانیسم خون‌شناختی در پسِ بیماری داسی گویچه است. این تحقیق نشان می‌دهد که این اختلال در بیماران تالاسمی نقش مهمی ایفا کرده و می‌تواند به سوء‌عملکرد ریوی‌عروقی بیانجامد. اختلالات تنظیمی آرژینین در بیماران تالاسمی با ایجاد شکاف و پارگی در گلبول‌های قرمز آغاز می‌شود. وقتی این سلول‌ها دچار شکاف می‌شوند، محتوای آنها به داخل جریان خون ریخته می‌شود.

آمینواسیدی به نام آرژینین می‌تواند باعث بهبود فشار خون ریوی در بیماران تالاسمی شود.
همانطور که می‌دانید تالاسمی بیماری‌ای است که طی آن، فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون به طور غیرطبیعی انجام می‌شود. اخیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که انتشار غیرطبیعی آنزیم آرژینین به کمبود دسترسیِ زیستی آرژینین می‌انجامد و این اختلال باعث بروز تأثیرات منفی در فشار خون می‌گردد.
محققان بعد از آزمایش بر روی ۲۷ بیماری که تالاسمی داشتند دریافتند که اختلالات تنظیمی آرژینین، نشانه‌ی یک مکانیسم خون‌شناختی در پسِ بیماری داسی گویچه است. این تحقیق نشان می‌دهد که این اختلال در بیماران تالاسمی نقش مهمی ایفا کرده و می‌تواند به سوء‌عملکرد ریوی‌عروقی بیانجامد.
اختلالات تنظیمی آرژینین در بیماران تالاسمی با ایجاد شکاف و پارگی در گلبول‌های قرمز آغاز می‌شود. وقتی این سلول‌ها دچار شکاف می‌شوند، محتوای آنها به داخل جریان خون ریخته می‌شود. آرژینین، در واقع آنزیمی است که در این فرآیند منتشر می‌شود، و در متابولیسم آرژینین را مختل کرده و در نهایت باعث کاهش دسترسی زیستی آرژینین می‌شود. آرژینین یک ماده‌ی واسطه و ضروری در سنتز اکسید نیتریک است و در واقع ملکولی است که باعث تحریک گشادگی رگ‌ها می‌شود.
همانطور که گفته شد، محققان ۲۷ بیمار بهبودیافته را مورد بررسی قرار دادند که علائم شکاف گلبول‌های قرمز، نشانگرهای زیستی خون و شواهد پزشکی مبنی بر عملکردهای ضعیف ریوی‌عروقی در آنها مشخص شده بود. فعالیت کم آنژینین به خوبی با پژواک‌نگاری قلب و نتایج ام‌آر‌آی مرتبط بوده و فشار خون ریوی را نشان می‌داد. در پایان این تحقیق می‌توان گفت که شناسایی و تشخیص آرژینین‌درمانی در افرادی که تالاسمی دارند برای پیشگیری از فشار خون ریوی بسیار مؤثر خواهد بود.
(منبع: webmd)

مصرف چه خوراکی هایی را برای کاهش فشار خون توصیه می کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ