آسپرین به درمان التهاب مفاصل کمک می‌کند

maryam01
حدود شش میلیون نفر در بریتانیا از التهاب مفصل و استخوان زانو رنج می‌برند. دانشمندان در استرالیا بیمارانی با این مشکل را یافته‌اند که روزانه دُز کمی آسپرین مصرف می‌کنند و به این نتیجه رسیدند که میزان درد ناشی از غضروف اصلی در داخل مفاصل زانویشان با مصرف این دارو کاهش یافته است. آنها معتقدند که این دارو می‌تواند با بیماری مبارزه کرده و نیز درد ناشی از آن را تسکین دهد. این کشف دانشمندان می‌تواند روشی ارزان و مؤثر برای مبارزه با التهاب مفاصل باشد، البته اگر تحقیقات دیگری در همین زمینه و با همین معیار بتواند نتایج آن را تأیید کند. همان‌طور که می‌دانید با بالا رفتن سن، مفاصل اصلی بدن مانند لگن، زانوها و مچ دست دچار ترک و ساییدگی می‌شود. غضروف موجود در این نواحی، اثر ناشی از راه رفتن، دویدن و یا بلند کردن اشیاء را به خود گرفته بنابراین استخوان‌ موجود در آنها به یکدیگر ساییده نمی‌شوند.

حدود شش میلیون نفر در بریتانیا از التهاب مفصل و استخوان زانو رنج می‌برند. دانشمندان در استرالیا بیمارانی با این مشکل را یافته‌اند که روزانه دُز کمی آسپرین مصرف می‌کنند و به این نتیجه رسیدند که میزان درد ناشی از غضروف اصلی در داخل مفاصل زانویشان با مصرف این دارو کاهش یافته است. آنها معتقدند که این دارو می‌تواند با بیماری مبارزه کرده و نیز درد ناشی از آن را تسکین دهد.
این کشف دانشمندان می‌تواند روشی ارزان و مؤثر برای مبارزه با التهاب مفاصل باشد، البته اگر تحقیقات دیگری در همین زمینه و با همین معیار بتواند نتایج آن را تأیید کند.
همان‌طور که می‌دانید با بالا رفتن سن، مفاصل اصلی بدن مانند لگن، زانوها و مچ دست دچار ترک و ساییدگی می‌شود. غضروف موجود در این نواحی، اثر ناشی از راه رفتن، دویدن و یا بلند کردن اشیاء را به خود گرفته بنابراین استخوان‌ موجود در آنها به یکدیگر ساییده نمی‌شوند. اما در التهاب مفاصل و استخوان‌ها، این غضروف کم‌کم تجزیه و ساییده شده و وقتی استخوان‌ها به یکدیگر برخورد می‌کنند، تَرَکِ ایجادشده بین آنها باعث تورم و درد می‌شود.
اخیرا محققان دانشکاه موناش در ملبورن استرالیا، نقش آسپرین را مورد بررسی قرار دادند، چرا که این دارو به طور گسترده‌ای در پیشگیری از بیماری قلبی استفاده می‌‌شود، در شرایطی که عملکردش از طریق کاهش التهاب در سرخرگ‌هایی است که می‌توانند به انسدادهای پنهان کشنده‌ای بینجامد. محققان طی تحقیقاتی که طی ۲ سال بر روی ۱۱۷ بیمار انجام دادند دریافتند افرادی که سالانه آسپرین مصرف می‌کنند میزان شکستگی غضروف در آنها حدود ۱.۹ درصد و در افرادی که از این دارو استفاده نمی‌کنند این میزان ۵.۴ درصد است.
(منبع: mayoclinic)

روغن ماهی و التهاب مفاصل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ