بدترین رژیم‌های غذایی برای افراد دیابتی

maryam01
اگر دیابت دارید، رژیم غذایی شما به نوعی نقش دارو را برایتان ایفا می‌کند. در این‌جا می‌خواهیم به غذاهایی اشاره کنیم که باعث وخیم‌تر شدن دیابت شما می‌شوند. ۱- نوشیدنی‌های شیرین‌شده مثل نوشابه‌های گازدار، شراب‌های ساخته شده از مخلوط میوه‌ها و چای‌های یخی. این غذاها سرشار از شکر و کالری بوده و تقریبا هچ ارزش غذایی ندارند. ۲- شیر پرچرب این نوع شیر حاوی چربی فراوان است که می‌تواند به اضافه‌وزن بیانجامد. به خاطر داشته باشید که یک فنجان شیر پرچرب حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات است. به جای آن بهتر است از شیر بادام، شیربرنج یا شیر سویا استفاده کنید. ۳- هات داگ این غذاها سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و سدیم هستند. سعی کنید به ندرت آنها را مصرف کنید.

اگر دیابت دارید، رژیم غذایی شما به نوعی نقش دارو را برایتان ایفا می‌کند. در این‌جا می‌خواهیم به غذاهایی اشاره کنیم که باعث وخیم‌تر شدن دیابت شما می‌شوند.
۱- نوشیدنی‌های شیرین‌شده
مثل نوشابه‌های گازدار، شراب‌های ساخته شده از مخلوط میوه‌ها و چای‌های یخی. این غذاها سرشار از شکر و کالری بوده و تقریبا هچ ارزش غذایی ندارند.
۲- شیر پرچرب
این نوع شیر حاوی چربی فراوان است که می‌تواند به اضافه‌وزن بیانجامد. به خاطر داشته باشید که یک فنجان شیر پرچرب حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات است. به جای آن بهتر است از شیر بادام، شیربرنج یا شیر سویا استفاده کنید.
۳- هات داگ
این غذاها سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و سدیم هستند. سعی کنید به ندرت آنها را مصرف کنید.
۴- غلات شیرین‌شده
این نوع غلات‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند چرا که از شکرهای اضافی ساخته شده‌اند. سعی کنید از غلات طبیعی استفاده کرده و برای شیرین کردنش، مقداری میوه به آن بیافزایید.
۵- شربت
بسیاری از مردم معتقدند که شربت یک گزینه‌ی خوب به جای بستنی است، اما نصف فنجان شربت تقریبا دو برابر نصف فنجان بستنی کربوهیدرات دارد.
۶- هر چیز سرخ‌کردنی
می‌دانیم که غذاهای سرخ‌کردنی برای ما خوب نیستند، اما برای افرادی که دیابت دارند، این غذاها واقعا خطرآفرینند. در واقع چربی این نوع غذاها جذب شده و باعث بالا رفتن کلسترول و افزایش وزن می‌شود. غذاهای سرخ‌شده باعث بدتر شدن دیابت می‌شود.
۷- گوشت‌های بسته‌بند‌شده
این نوع گوشت‌ها هم سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و سدیم هستند. سعی کنید غذایتان از گوشت‌هایی با سدیم کم باشد و یا برای درست کردن ساندویچ‌های خانگی ترجیحا از گوشت‌های بریده شده که خودتان برشته کرده‌اید استفاده کنید.
(منبع: medicinenet)

چی بخوریم تا دیابت نگیریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ