سندروم استفراغ چرخشی:‌ عود کردن بیماری و از بین رفتن دندان‌ها

maryam01
وقتی صحبت از مراقبت بچه‌ها می‌شود، معمولا پدر و مادرها از بقیه بیشتر نگران این موضوع هستند.

وقتی صحبت از مراقبت بچه‌ها می‌شود، معمولا پدر و مادرها از بقیه بیشتر نگران این موضوع هستند. برخی بیماری‌ها در بچه‌ها بسیار شایع‌تر است مانند سندروم استفراغ چرخشی (CVS). این بیماری به طور عمده بر بچه‌ها تأثیر می‌گذارد و والدین باید نسبت به آن خیلی آگاه و محتاط باشند.
یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که این بیماری توسط دسته‌ای از علائم مشخص می‌شود، که بارزترین آنها عود کردن متناوب تهوع و استفراغ است که اصلا به دلیل بیماری خاصی رخ نمی‌دهد. با در نظر گرفتن سلامت دهانی، CVS می‌تواند حتی به دهان و دندان‌ها هم آسیب وارد کند، به همان شکلی که منجر به بروز بیماری‌هایی مرتبط با استفراغ مزمن می‌شود، بیماری‌هایی مانند جوع، آماس جدار معده یا پریتونیت و از طرفی می‌تواند منجر به افزایش شدید حساسیت دندان و فرسایش آن و یا بیماری لثوی، تورم غدد بزاقی و آسیب به بافت‌های دهانی شود.
بنابراین در این‌جور مواقع چه می‌توان کرد؟ پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که سعی کنند هر چیز غیرعادی را چک کرده و از این مسئله مطمئن شوند که هم پزشک متخصص اطفال و هم دندان‌پزشک از این بیماری مطلع هستند. اگر در بچه‌ای نشانه‌های عود کرد مزمن تهوع شدید و استفراغ همراه با علائم سازگانی، معدی‌روده‌ای، اورولوژیک و یا نورولوژیک رخ دهد، والدین حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنند.
برای شناسایی CVS سعی کنید به این علائم توجه کنید:
– حالت تهوع و یا استفراغ که به دلیل بیماری خاصی نباشد
– افسردگی و رخوت
– سردرد
– صداهراسی (حساسیت به صدا) و نورهراسی (حسایت به نور)
– سرگیجه
– زخم یا عفونت در دهان
(منبع: webmd)

با یکی از متهمان اصلی اسهال و استفراغ آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ