درمان‌های مختلف تنگی کانال نخاعی

maryam01
همان‌طور که می‌دانید اگر نتوان به درستی تنگی کانال نخاعی را تشخیص یا درمان کرد، ممکن است منجر به عود کردن درد شود و این می‌تواند فعالیت‌های روزانه‌تان مثل توانایی کار کردن، مسافرت یا ورزش را مختل کند. درد ناشی از این وضعیت می‌تواند از گردن یا کمر شما شروع شده و به شانه‌ها، بازوها، لگن، زانو و پاها برسد و احساس کرختی یا ضعف داشته باشید. میزان این بسته به ناحیه‌ای که در آن رخ می‌دهد، در افراد مختلف، متفاوت است. مثلا: - اگر تنگی کانال نخاعی در بخش بالا (گردنی) ستون فقرات رخ دهد، علائم ناشی از آن را می‌توان در گردن و یا بخش بالایی شانه، بازوها، دست‌ها و انگشتان حس کرد. - اگر این تنگی کانال در بخش مرکزی (پشت سینه) ستون فقرات رخ دهد، علائم (درد) آن را در بالا تنه و یا بخشی در پشت سینه‌تان حس خواهید کرد.

همان‌طور که می‌دانید اگر نتوان به درستی تنگی کانال نخاعی را تشخیص یا درمان کرد، ممکن است منجر به عود کردن درد شود و این می‌تواند فعالیت‌های روزانه‌تان مثل توانایی کار کردن، مسافرت یا ورزش را مختل کند. درد ناشی از این وضعیت می‌تواند از گردن یا کمر شما شروع شده و به شانه‌ها، بازوها، لگن، زانو و پاها برسد و احساس کرختی یا ضعف داشته باشید. میزان این بسته به ناحیه‌ای که در آن رخ می‌دهد، در افراد مختلف، متفاوت است. مثلا:
– اگر تنگی کانال نخاعی در بخش بالا (گردنی) ستون فقرات رخ دهد، علائم ناشی از آن را می‌توان در گردن و یا بخش بالایی شانه، بازوها، دست‌ها و انگشتان حس کرد.
– اگر این تنگی کانال در بخش مرکزی (پشت سینه) ستون فقرات رخ دهد، علائم (درد) آن را در بالا تنه و یا بخشی در پشت سینه‌تان حس خواهید کرد.
گزینه‌های درمانی برای مراقبت از تنگی کانال نخاعی
– داروهای بدون نسخه. آستامینوفن، ایبوپروفن و سایر داروهایی که می‌تواند باعث تسکین درد و التهاب شود. تسکین درد بعد از مصرف این داروها تا چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.
– داروهای تجویزی. معمولا اگر درد خیلی شدید بوده یا علائم آن در طولانی مدت از بین نرود، یک سری داروها را باید به تجویز پزشک و تحت نظارت او مصرف کرد.
– درمان فیزیکی. در قالب بخشی از برنامه‌ی درمانی تنگی کانال نخاعی، باید جلسات درمان فیزیکی (فیزیوتراپی) را به کمک یک نفر دیگر انجام دهید. این جلسات اهداف مختلفی دارد مانند مقاوم کردن عضلات گردن و کمر، افزایش میزان انعطاف‌پذیری و نیز تقویت فیزیک بدن.
– تمرین‌های رژیمی. علاوه بر درمان فیزیکی، تمریناتی نظیر پیاده‌روی و یا شنا می‌تواند باعث بهبود تندرستی و سلامت و نیز کاهش علائم مربوط به تنگی کانال نخاعی شود.
(منبع: medicinenet)

درمان تنگی کانال نخاع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ