اضطراب، خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد

maryam01
سترس به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در زمینه سکته قلبی در نظر گرفته می‌شود. محققان معتقدند که اضطراب مزمن نیز در این زمینه نقش دارد. به گفته جیون شن، استادیار روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس، اضطراب نقش ویژه‌ای در بروز سکته قلبی در مردان مسن ایفا می‌کند. اضطراب در میان عواملی مانند خشم، خصومت، افسردگی و مشکلات شخصیتی، به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز حملات قلبی در نظر گرفته می‌شود.ارتباط بین اضطراب و حمله قلبی از منظر افسردگی، خصومت و مشکلات شخصیتی قابل تبیین نخواهد بود. در یکی از مطالعات اخیر، تیم تحقیقاتی شن بر روی 735 مرد به بررسی پرداخت. آنها در وهله اول به ارزیابی مسائل پزشکی و تحولات روانی افراد در روند پیری پرداختند. مردانی که تست روانشناسی را در سال 1986 تکمیل کردند، مشکلات قلبی نداشتند. آنها به مدت12 سال تحت نظر قرار گرفتند.

استرس به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در زمینه سکته قلبی در نظر گرفته می‌شود. محققان معتقدند که اضطراب مزمن نیز در این زمینه نقش دارد. به گفته جیون شن، استادیار روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس، اضطراب نقش ویژه‌ای در بروز سکته قلبی در مردان مسن ایفا می‌کند.
اضطراب در میان عواملی مانند خشم، خصومت، افسردگی و مشکلات شخصیتی، به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز حملات قلبی در نظر گرفته می‌شود.ارتباط بین اضطراب و حمله قلبی از منظر افسردگی، خصومت و مشکلات شخصیتی قابل تبیین نخواهد بود.
در یکی از مطالعات اخیر، تیم تحقیقاتی شن بر روی 735 مرد به بررسی پرداخت. آنها در وهله اول به ارزیابی مسائل پزشکی و تحولات روانی افراد در روند پیری پرداختند. مردانی که تست روانشناسی را در سال 1986 تکمیل کردند، مشکلات قلبی نداشتند. آنها به مدت12 سال تحت نظر قرار گرفتند.
در این میان، محققان دریافتند مردانی که از اضطراب مزمن رنج می‌برند، 30 تا 40 درصد بیشتر در معرض حملات قلبی قرار دارند. از این رو، افرادی که از بالاترین سطح اضطراب در تست روانشناسی برخوردار باشند، بیش از همه با خطر سکته قلبی مواجه هستند.
با این حال، نمی‌توان گفت که درمان اضطراب باعث کاهش خطر حملات قلبی خواهد شد. علاوه ‌بر این، اطلاعات چندانی در مورد نقش اضطراب مزمن در بروز سکته قلبی در میان زنان در دسترس نیست.
یکی از مهم‌ترین یافته‌های این مطالعه این است که اضطراب نه تنها به عنوان یک عامل خطر مستقل در قبال سکته قلبی در نظر گرفته می‌شود، بلکه ارتباط بین سکته قلبی و سایر عوامل خطر روانی را نیز توجیه می‌کند.
(منبع: medicinenet)

سکته قلبی زودرس چیست ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سحر

سحر

1394-07-26 - 15:07 پاسخ

Man bmari panic daram va afsordegi gahi ghalbam khaili tond mizane aya dar maraze khatar hastam

admin

admin

1394-07-26 - 15:07

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .