آیا کم کردن میزان چربی رژیم غذایی به کاهش کلسترول کمک می‌کند؟

maryam01
به نظر می‌رسد که کاهش میزان چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک کند. چربی‌های اشباع‌شده را می‌توان به وفور در محصولات حیوانی یافت. در مجموع دو نوع چربی مختلف در رژیم غذایی وجود دارد که به آنها چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های اشباع‌نشده گفته می‌شود. دانشمندان معتقدند که میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده برای سلامت قلبی‌عروقی شما بسیار مضر است. چربی‌های اشباع‌شده را می‌توان در محصولات حیوانی خصوصا محصولات زیر یافت: -گوشت٬ خصوصا گوشت‌های چربی‌دار ماند گوشت خوک -کره و روغن خوک -پنیر٬ خصوصا پنیرهای سفت -خامه و سرشیر چربی‌های اشباع‌نشده را می‌توان در ماهی‌های آب شور و چربی‌های گیاهی یافت، مانند: -ماهی سالمون٬ تن و ماکرل -روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان و روغن زیتون

به نظر می‌رسد که کاهش میزان چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک کند. چربی‌های اشباع‌شده را می‌توان به وفور در محصولات حیوانی یافت. در مجموع دو نوع چربی مختلف در رژیم غذایی وجود دارد که به آنها چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های اشباع‌نشده گفته می‌شود. دانشمندان معتقدند که میزان بالای چربی‌های اشباع‌شده برای سلامت قلبی‌عروقی شما بسیار مضر است. چربی‌های اشباع‌شده را می‌توان در محصولات حیوانی خصوصا محصولات زیر یافت:
-گوشت٬ خصوصا گوشت‌های چربی‌دار ماند گوشت خوک
-کره و روغن خوک
-پنیر٬ خصوصا پنیرهای سفت
-خامه و سرشیر
چربی‌های اشباع‌نشده را می‌توان در ماهی‌های آب شور و چربی‌های گیاهی یافت، مانند:
-ماهی سالمون٬ تن و ماکرل
-روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان و روغن زیتون
-آجیل و محصولات دانه‌دار
-آووکادو
تحقیق درباره‌ی چربی‌های غذایی
محققان طی تحقیقاتی٬ نتایج بررسی‌های مربوط به ۴۸ آزمایش را که به طور تصادفی بر روی ۶۵۰۰۰ نفر انجام شده بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در برخی از این تحقیقات٬ از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا میزان کلی چربی را در رژیم غذایی خود کاهش دهند و در سایر تحقیقات چربی‌های اشباع‌شده را با چربی‌های اشباع‌نشده تا حد امکان جایگزین کنند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین این آزمایش‌ها این بود که آنها از عوامل مختلفی استفاده کردند که به شرکت‌کنندگان کمک کنند تا بتوانند رژیم‌شان را تغییر دهند.
نتایج
در کل نتایج نشان داد که کاهش میزان چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی شود. شواهد نشان داد که کاهش میزان چربی در رژیم غذایی و یا تلاش برای جایگزین کردن چربی‌های اشباع‌شده با چربی‌های اشباع‌نشده در نتایج آزمایش فرق چندانی به همراه ندارد.
(منبع: mayoclinic)

گیاهانی برای کاهش طبیعی میزان کلسترول

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ