ترکیبی که می‌تواند اسهال شدید را درمان کند

maryam01
محققان موفق به کشف ترکیب جدیدی شدند که ممکن است به یک درمان ساده و نسبتاً ارزان برای اسهال منجر شود. یافته‌های جدید می‌توانند به طور مشخص برای کشور‌های در حال توسعه که اسهال در آن‌ها یکی از عوامل مهم مرگ و میر است از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار باشند. بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، اسهال سالانه 6.1 تا 5.2 میلیون کودک را به کام مرگ می‌برد. ترکیب جدید (مشتقی از پیریدوپیریمیدین) اشریشیا کلی (E.coli) و دیگر باکتری‌های انتروتوکسیژنیک که باعث اسهال شدید می‌شوند را هدف قرار می‌دهد. این باکتری‌ها سمومی را تولید می‌کنند که با تحریک غشاء روده‌ها باعث ترشح بیش‌ از اندازه‌ی مایعات و در نتیجه اسهال می‌شوند. استفاده از این ترکیب جدید در آزمایشات پیش بالینی انجام گرفته بر روی حیواناتی که به واسطه‌ی باکتری دچار اسهال بودند با کاهش چشم‌گیر ترشح مایعات همراه بود.

محققان موفق به کشف ترکیب جدیدی شدند که ممکن است به یک درمان ساده و نسبتاً ارزان برای اسهال منجر شود. یافته‌های جدید می‌توانند به طور مشخص برای کشور‌های در حال توسعه که اسهال در آن‌ها یکی از عوامل مهم مرگ و میر است از اهمیت‌ ویژه‌ای برخوردار باشند.  بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، اسهال سالانه 6.1 تا 5.2 میلیون کودک را به کام مرگ می‌برد.
ترکیب جدید (مشتقی از پیریدوپیریمیدین) اشریشیا کلی (E.coli) و دیگر باکتری‌های انتروتوکسیژنیک که باعث اسهال شدید می‌شوند را هدف قرار می‌دهد. این باکتری‌ها سمومی را تولید می‌کنند که با تحریک غشاء روده‌ها باعث ترشح بیش‌ از اندازه‌ی مایعات و در نتیجه اسهال می‌شوند.
استفاده از این ترکیب جدید در آزمایشات پیش بالینی انجام گرفته بر روی حیواناتی که به واسطه‌ی باکتری دچار اسهال بودند با کاهش چشم‌گیر ترشح مایعات همراه بود. همچنین تست‌های آزمایشگاهی بر روی سلول‌های انسانی نشان داد که این ترکیب در کاهش انباشت مایعات نیز موثر است.
با اینکه نتایجی که تا کنون به دست آمده این ترکیب را به عنوان یک روش پیش‌گیرانه و درمانی بسیار امیدوار کننده‌ برای اسهال در کشورهای جهان سوم معرفی می‌کند، اما هنوز نیاز به انجام کارهای زیادی است تا این ترکیت برای استفاده تأیید شود.
دارویی که بر پایه‌ی این ترکیب ساخته شود ممکن است برای درمان بیماری التهابی روده و برخی اختلالات دستگاه درون‌ریز نیز موثر شناخته شود. دارویی نه چندان گران که می‌تواند مسیر ترشحات روده‌ای را با کمترین عوارض جانبی مسدود سازد. این دارو نه تنها قادر خواهد بود که جان میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه را نجات دهد، بلکه می‌تواند از هدر رفت منابع عظیم مالی که در سراسر جهان برای اسهال هزینه می‌شود نیز جلوگیری کند.
(منبع: mayoclinic)

داروهای جدید و امید به درمان اسهال مزمن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ