روش‌های درمان سرطان مری

maryam01
چطور می توان سرطان مری را درمان کرد

مری یک لوله‌ی عضلانی است که دهان را به معده متصل می‌کند. دیواره‌ی‌ مری شامل عضلاتی است که مسئول حرکات لوله‌ی گوارشی (پریستالسی) یا حرکات عضلانی برای انتقال غذا از گلو به معده است. پوشش مری شامل دو لایه‌ است که غشاء مخاطی و زیر مخاطی نام دارند. اکثر سرطان‌ها نیز در این دو لایه‌ی شکل می‌گیرند.
سرطان مری چیست؟
تومور توده‌ای است که سلول‌های آن به سرعت و به طور غیرعادی رشد می‌کنند. تومورها می‌توانند خوش‌خیم یا بدخیم باشند. تومور خوش‌خیم به معنای رشد بدون کنترل سلول‌هایی است که وارد بافت عادی نشده و گسترش نمی‌یابند. به تومور بدخیم سرطان گفته می‌شود که سلول‌های این نوع تومور می‌توانند وارد بافت‌ها شده و به صورت موضعی و یا در دیگر قسمت‌های بدن گسترش یابند. اغلب سرطان‌های مری در پوشش داخلی (غشاء مخاطی) مری شکل می‌گیرند.
درمان سرطان مری
درمانی که برای بیمار مبتلا به سرطان مری انتخاب می‌شود به دو عامل وابسته است: وسعت سرطان و وضعیت سلامت عمومی بیمار. جراحی در افرادی که بیماری آن‌ها در مراحل اولیه است می‌تواند به تنهایی کارساز باشد. در مورد تومور‌های که به تازگی شکل گرفته‌اند و به لایه‌ی سطحی مری (غشاء زیرمخاطی) محدود است ممکن است از عمل ریسکشن (برش) مری استفاده شود. از آنجایی که علائم بیماری فقط در مواقعی نمایان می‌شوند که تومور بزرگ شده یا گسترش یافته، در موارد زیادی بیماری افراد زمانی تشخیص داده می‌شود که در مرحله‌ی پیشرفته‌ای است. روش‌های مختلفی را می‌توان به عنوان درمان سرطان مری به کار برد، مانند جراحی، پرتو درمانی و شیمی درمانی. ترکیب جراحی با پرتوردمانی و شیمی‌درمانی، در صورتی که بیمار بتواند این فرآیند را تحمل کند، در اولویت قرار خواهد داشت.
(منبع: mayoclinic)

شش نشانه سرطان مری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ