روشی جدید برای تشخیص ذات‌الریه

maryam01
متخصصان سالفورد و منچستر در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که آزمایش تنفس بیماران در مراکز مراقبت‌های ویژه می‌تواند به تشخیص عفونت باکتریایی در دستگاه تنفسی آنها کمک کند. معضلی که تحت عنوان پنومونی یا ذات‌الریه شناخته می‌شود. این نظریه هنوز در دست بررسی است؛ با این حال، تصور می‌شود که نقش قابل توجهی در تشخیص عفونت‌های مرتبط با دستگاه تنفسی بیماران داشته باشد. این پروژه تحقیقاتی که نخستین بار در موسسه تحقیقاتی سالفورد، مرکز پژوهش‌های دانشگاه منچستر و موسسه بیوتکنولوژی منچستر (MIB) انجام شد، به شواهد قابل توجهی دست یافت. یافته‌های به دست آمده، زمینه مناسبی را برای ادامه تحقیقات در مقیاس بزرگ‌تر فراهم کردند. به گفته دکتر پل دارک، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی و مشاور افتخاری تیم پژوهشی در موسسه سالفورد، زمانی که بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کند، ایمنی و سلامت او از بیشترین اهمیت برخوردار است. عفونت یکی از مهم‌ترین خطراتی است که این بیماران را تهدید می‌کند.

متخصصان سالفورد و منچستر در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که آزمایش تنفس بیماران در مراکز مراقبت‌های ویژه می‌تواند به تشخیص عفونت باکتریایی در دستگاه تنفسی آنها کمک کند. معضلی که تحت عنوان پنومونی یا ذات‌الریه شناخته می‌شود. این نظریه هنوز در دست بررسی است؛ با این حال، تصور می‌شود که نقش قابل توجهی در تشخیص عفونت‌های مرتبط با دستگاه تنفسی بیماران داشته باشد.
این پروژه تحقیقاتی که نخستین بار در موسسه تحقیقاتی سالفورد، مرکز پژوهش‌های دانشگاه منچستر و موسسه بیوتکنولوژی منچستر (MIB) انجام شد، به شواهد قابل توجهی دست یافت. یافته‌های به دست آمده، زمینه مناسبی را برای ادامه تحقیقات در مقیاس بزرگ‌تر فراهم کردند.
به گفته دکتر پل دارک، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی و مشاور افتخاری تیم پژوهشی در موسسه سالفورد، زمانی که بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کند، ایمنی و سلامت او از بیشترین اهمیت برخوردار است. عفونت یکی از مهم‌ترین خطراتی است که این بیماران را تهدید می‌کند. این افراد به علت تضعیف سیستم ایمنی بدن بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به انواع عفونت قرار دارند.
درمان این بیماران مستلزم رعایت اقدامات ایمنی است؛ با این وجود، برخی از بیماران دچار عفونت می‌شوند. ذات‌الریه یکی از شایع‌ترین عفونت‌هایی است که دستگاه تنفسی بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ذات‌الریه به علت عفونتی ایجاد می‌شود که با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان است. اما دو مشکل عمده وجود دارد: شناسایی و تشخیص ذات‌الریه بسیار دشوار است. از این رو، پروسه درمانی بیمارانی که علائم این عفونت را دارند، با تجویز انواع آنتی بیوتیک آغاز می‌شود.
(منبع: mayoclinic)

روغن نارگیل؛ درمان طبیعی ذات ‌الریه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ