افرادی که از فوبیای اجتماعی رنج می‌برند، بیش از اندازه سروتونین تولید می‌کنند

maryam01
بسیاری از افراد به هنگام صحبت در میان جمع و یا معاشرت با دیگران دچار اضطراب و استرس می‌شوند. در صورتی که اضطراب به یک عامل ناتوان‌کننده تبدیل شود، می‌توان گفت که فرد از فوبیای اجتماعی که یک اختلال روانی است، رنج می‌برد. فوبیای اجتماعی به طور معمول با استفاده از ترکیبات مهارکننده‌ی بازجذب سروتونین تحت درمان قرار می‌گیرد. این ترکیبات باعث تغییر مقدار سروتونین انتقال دهنده عصبی در مغز می‌شوند. در مطالعات پیشین، اعتقاد بر این بود که میزان سروتونین در افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی بسیار کم است و دریافت ترکیبات مهارکننده‌ی بازجذب سروتونین باعث افزایش مقدار این ترکیبات در بدن می‌شود. در یکی از مطالعات اخیر که در مجله روان‌شناسی جاما منتشر شد، محققان گروه روانشناسی دانشگاه اوپسالا به این نتیجه رسیدند که سطح سروتونین در افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی بیش از اندازه است.

بسیاری از افراد به هنگام صحبت در میان جمع و یا معاشرت با دیگران دچار اضطراب و استرس می‌شوند. در صورتی که اضطراب به یک عامل ناتوان‌کننده تبدیل شود، می‌توان گفت که فرد از فوبیای اجتماعی که یک اختلال روانی است، رنج می‌برد.
فوبیای اجتماعی به طور معمول با استفاده از ترکیبات مهارکننده‌ی بازجذب سروتونین تحت درمان قرار می‌گیرد. این ترکیبات باعث تغییر مقدار سروتونین انتقال دهنده عصبی در مغز می‌شوند. در مطالعات پیشین، اعتقاد بر این بود که میزان سروتونین در افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی بسیار کم است و دریافت ترکیبات مهارکننده‌ی بازجذب سروتونین باعث افزایش مقدار این ترکیبات در بدن می‌شود. در یکی از مطالعات اخیر که در مجله روان‌شناسی جاما منتشر شد، محققان گروه روانشناسی دانشگاه اوپسالا به این نتیجه رسیدند که سطح سروتونین در افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی بیش از اندازه است.
این تیم تحقیقاتی که به سرپرستی پروفسور متس فردریکسون و توماس فورمارک کار می‌کرد، از تجهیزات مخصوصی برای ارزیابی انتقال سیگنال‌های شیمیایی سروتونین در مغز استفاده کرد. آنها به این نتیجه رسیدند که در افراد مبتلا به فوبیای اجتماعی، مرکز ترس مغز که بادامه مغز نامیده می‌شود، سروتونین زیادی تولید می‌کند. هر اندازه که مغز سروتونین بیشتری تولید کند، فرد در موقعیت‌های اجتماعی دچار اضطراب و استرس بیشتری می‌شود.
یک سلول عصبی که سیگنال‌ها را با استفاده از سروتونین انتقال می‌دهد، سروتونین را در فضای بین سلول‌های عصبی منتشر می‌کند. سیگنال‌های عصبی زمانی انتقال می‌یابند که سروتونین به سلول‌های گیرنده متصل شود. سروتونین پس از انتقال سیگنال از گیرنده جدا شده و به موقعیت قبلی خود بر می‌گردد.
(منبع: mayoclinic)

چرا فوبیای اجتماعی با آزار دیدن جنسی در کودکی ارتباط دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ