آیا برای درمان عفونت گوش میانی به آنتی بیوتیک نیاز است؟

maryam01
محققان آمریکایی در یکی از مطالعات خود به بررسی موارد عفونت گوش میانی -اوتیت میانی حاد- در میان 294 کودک 6 ماهه تا 3 ساله پرداختند.

محققان آمریکایی در یکی از مطالعات خود به بررسی موارد عفونت گوش میانی -اوتیت میانی حاد- در میان 294 کودک 6 ماهه تا 3 ساله پرداختند. به طور کلی، 22 درصد از کودکان مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی، در همان هفته اول با عفونت گوش میانی مواجه می‌شوند.
تشخیص اوتیت میانی حاد بر اساس علائمی مانند تب، گوش درد، التهاب پرده گوش و ترشح مایعات در گوش میانی انجام می‌شود. علاوه بر کودکانی که به عفونت گوش میانی مبتلا شدند، 7 درصد دیگر از التهاب پرده گوش رنج می‌بردند.
در میان کودکانی از عفونت گوش میانی رنج می‌بردند، التهاب پرده گوش در 8 درصد از موارد خفیف، در 59 درصد متوسط و در 35 درصد از آنها حاد گزارش شد. در 56 درصد از کودکانی که به عفونت هر دو گوش مبتلا بودند، یک گوش از عفونت بیشتری رنج می‌برد.
به طور کلی، کودکان مبتلا به عفونت گوش تا حد امکان بدون تجویز آنتی بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند. از 28 کودک مبتلا به عفونت خفیف گوش میانی، 24 نفر بدون مصرف آنتی بیوتیک بهبود یافتند. با این وجود، حال چهار تن وخیم‌تر شد که سه تن از آنها در نهایت تحت درمان آنتی بیوتیک قرار گرفتند.
این مطالعه در شماره جدید مجله بیماری‌های عفونی کودکان در ماه فوریه منتشر خواهد شد.
بر اساس یافته‌های دکتر استلا یو. کالو، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون و همکارانش، بیشتر کودکان مبتلا به عفونت خفیف گوش میانی بدون مصرف آنتی بیوتیک بهبود می‌یابند.
(منبع: medicinenet)

عفونت گوش در نوزادان چه علائم و نشانه‌هایی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ