آیا مصرف کافئین خطر ابتلا به ام.اس را کاهش می‌دهد؟

maryam01
بر اساس مطالعه‌ای که در شصت و هفتمین نشست سالانه آکادمی مغز و اعصاب آمریکا در واشنگتن ارائه شد، نوشیدن قهوه نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به اسکلروز چندگانه یا ام.اس (MS) ایفا می‌کند. همچنین گفته می‌شود که مصرف کافئین تاثیر قابل توجهی بر کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر دارد. به گفته دکتر الن موری، استادیار دانشکده پزشکی بالتیمور و عضو آکادمی مغز و اعصاب آمریکا، مصرف قهوه نقش موثری در کاهش شیوع ام.اس دارد؛ مطالعات نشان می‌دهند که قهوه حاوی موادی است که از مغز در برابر ام.اس محافظت می‌کنند. در این مطالعه، محققان به بررسی مجدد یک مطالعه سوئدی پرداختند که بر روی 1،629 از افراد مبتلا به ام.اس و 2807 از افراد سالم انجام گرفته بود. آنها از داده‌های یک مطالعه دیگر در ایالات متحده نیز استفاده کردند که بر روی 1،159 از افراد مبتلا به ام.اس و 1172 نفر از افراد سالم انجام شده بود.

بر اساس مطالعه‌ای که در شصت و هفتمین نشست سالانه آکادمی مغز و اعصاب آمریکا در واشنگتن ارائه شد، نوشیدن قهوه نقش بسزایی در کاهش خطر ابتلا به اسکلروز چندگانه یا ام.اس (MS) ایفا می‌کند.
همچنین گفته می‌شود که مصرف کافئین تاثیر قابل توجهی بر کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر دارد. به گفته دکتر الن موری، استادیار دانشکده پزشکی بالتیمور و عضو آکادمی مغز و اعصاب آمریکا، مصرف قهوه نقش موثری در کاهش شیوع ام.اس دارد؛ مطالعات نشان می‌دهند که قهوه حاوی موادی است که از مغز در برابر ام.اس محافظت می‌کنند.
در این مطالعه، محققان به بررسی مجدد یک مطالعه سوئدی پرداختند که بر روی 1،629 از افراد مبتلا به ام.اس و 2807 از افراد سالم انجام گرفته بود. آنها از داده‌های یک مطالعه دیگر در ایالات متحده نیز استفاده کردند که بر روی 1،159 از افراد مبتلا به ام.اس و 1172 نفر از افراد سالم انجام شده بود. محققان، عادت مصرف قهوه را در میان افراد بیمار و غیر بیمار مورد مقایسه قرار دادند. عوامل جانبی مانند سن، جنس، کشیدن سیگار، شاخص توده بدنی و عادت آفتاب گرفتن نیز در این مطالعه در نظر گرفته شدند.
بر اساس یافته‌های مطالعه سوئدی، افرادی که قهوه نمی‌نوشند، در مقایسه با افرادی که پیش از ابتلا به ام.اس حداقل روزی شش فنجان قهوه می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ام.اس قرار دارند. نوشیدن فراوان قهوه در 5 تا 10 سال مانده به بروز علائم، نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع ام.اس دارد.
(منبع: mayoclinic)

ام اس؛ در کمین دختران زیبا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ