تاثیر ژن درمانی در درمان آنژین

maryam01
بر اساس مطالعات انجمن قلب آمریکا، انتقال ژن‌های فاکتور رشد به قلب یک عمل بی‌خطر است که نقش بسزایی در کاهش درد ناتوان‌کننده قفسه سینه یا همان آنژین ایفا می‌کند. ژن درمانی نخستین آزمایش کور کنترل شده با شبه‌دارو است که روی انسان انجام شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، تزریق ژن فاکتور رشد به قلب یک عمل موثر و بی‌خطر است. با توجه به یافته‌های محققان، تزریق ژن فاکتور رشد در زمان ورزش به بیمارانی که به لحاظ جسمی در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند، بسیار ثمربخش است. به گفته سیندی گرینز، نویسنده این مطالعه و مدیر آزمایشگاه بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان ویلیام بومونت میشیگان، هیچ داروی مورد تاییدی جهت تحریک رشد و توسعه عروق خونی جدید وجود ندارد. تصور می‌شود که ژن فاکتور رشد در این آزمایش باعث بازیابی رشد عروق خونی شود. این روش یک متد کاملا جدید و متفاوت است.

بر اساس مطالعات انجمن قلب آمریکا، انتقال ژن‌های فاکتور رشد به قلب یک عمل بی‌خطر است که نقش بسزایی در کاهش درد ناتوان‌کننده قفسه سینه یا همان آنژین ایفا می‌کند.
ژن درمانی نخستین آزمایش کور کنترل شده با شبه‌دارو است که روی انسان انجام شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، تزریق ژن فاکتور رشد به قلب یک عمل موثر و بی‌خطر است. با توجه به یافته‌های محققان، تزریق ژن فاکتور رشد در زمان ورزش به بیمارانی که به لحاظ جسمی در بدترین وضعیت ممکن قرار دارند، بسیار ثمربخش است.
به گفته سیندی گرینز، نویسنده این مطالعه و مدیر آزمایشگاه بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان ویلیام بومونت میشیگان، هیچ داروی مورد تاییدی جهت تحریک رشد و توسعه عروق خونی جدید وجود ندارد. تصور می‌شود که ژن فاکتور رشد در این آزمایش باعث بازیابی رشد عروق خونی شود. این روش یک متد کاملا جدید و متفاوت است.
آنژین یک بیماری ناتوان کننده است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. این وضعیت که با درد شدید قفسه سینه همراه است، زمانی رخ می‌دهد که عروق خونی نتوانند خون سرشار از اکسیژن را به قلب برسانند. این امر باعث می‌شود که بدن در طول فعالیت‌های جسمانی نیاز بیشتری به اکسیژن پیدا کند.
بدن در یکی از نخستین اقدامات خود در قبال کاهش جریان خون که ایسکمی یا کم‌خونی موقت نامیده می‌شود، عروق خونی کوچکی را توسعه می‌بخشد تا خون کافی را به قلب برسانند. این پروسه به دلایل نامشخصی در نهایت متوقف می‌شود. به گفته گرینز، ژن درمانی بهتر از پروتئین درمانی است. چون قلب با ژن‌های تزریقی ادغام شده و زمینه تولید هرچه بیشتر پروتئین‌های رگ‌زا را به مدت چند هفته فراهم می‌کند.
(منبع: mayoclinic)

آنژین چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ