درمان سرطان دهانه رحم با رژیم غذایی، یوگا و مدیتیشن

maryam01
سرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع در میان زنان است که سالانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود. روش‌های مرسوم درمان سرطان دهانه رحم مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی، هیسترکتومی و برداشتن غدد لنفاوی و تخمدان اغلب باعث ایجاد ناباروری در زنان می‌شوند.

سرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع در میان زنان است که سالانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود. روش‌های مرسوم درمان سرطان دهانه رحم مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی، هیسترکتومی و برداشتن غدد لنفاوی و تخمدان اغلب باعث ایجاد ناباروری در زنان می‌شوند. با این حال، متدهای دیگری نیز وجود دارد که برای بهبود وضعیت بیماران به کار گرفته می‌شوند. متدهای درمانی جایگزین برای سرطان دهانه رحم مضرات کمتری از روش‌های مرسوم دارند. زنان می‌توانند به جای روش‌های درمانی مخرب از یوگا، مدیتیشن و رژیم‌های خام گیاهخواری برای درمان خود کمک بگیرند.
به عنوان مثال، یک رژیم غذایی خام گیاهخواری بر مصرف مواد غذایی خام و فرآوری نشده مانند میوه و سبزیجات تازه، دانه‌ها، غلات، لوبیا، و خزه دریایی تاکید دارد. مواد غذایی خام و آب میوه‌ها، با تامین مواد مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان و آنزیم نقش بسزایی در حفظ سلامت افراد ایفا می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها با کاهش تولید محصولات حاصل از رادیکال‌های آزاد، از بروز سرطان جلوگیری می‌کنند. به گفته لسلی کنتون، نویسنده کتاب انرژی خام، پزشکان و محققان معتقدند که نه تنها یک رژیم غذایی خام مانع از شیوع سرماخوردگی، آنفولانزا و پیری زودرس می‌شود، بلکه نقش موثری در درمان سرطان، دیابت، زخم معده و آرتروز ایفا می‌کند.
علاوه بر مواد غذایی مصرفی، توجه به نحوه برخورد با بدن نیز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. انجام یوگا، باعث ارتقای خود آگاهی و تعادل چاکرا شده و از میزان استرس روزانه می‌کاهد. یوگا از بدن در برابر شرایط تهدیدکننده‌ای مانند سرطان محافظت می‌کند. یوگا و مدیتیشن به بیماران سرطانی کمک می‌کنند که از عمل تنفس برای درمان خود استفاده کنند.
(منبع: webmd)

چگونه سرطان دهانه رحم را تشخیص دهیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ