درمان طبیعی تبخال با عوارض جانبی کم

maryam01
ه طور کلی، تبخال یک ویروس دو رشته منتقله از راه تماس جنسی است که اصطلاحا ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) نوع 2 نامیده می‌شود.

به طور کلی، تبخال یک ویروس دو رشته منتقله از راه تماس جنسی است که اصطلاحا ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) نوع 2 نامیده می‌شود. این ویروس تا حد زیادی به ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1 و یا HHV1) شباهت دارد که عامل شیوع زخم‌های سرد غیرجنسی است. این دو ویروس به خانواده هشتگانه ویروس‌های هرپس تعلق دارند که باعث شیوع انواع بیماری‌ها از قبیل زخم‌های سرد، عفونت مغز (انسفالیت)، آبله مرغان و سرطان در انسان می‌شوند.
بر اساس مطالعات نهادهای پزشکی، ویروس تبخال (HSV-1)، به طور معمول 50 تا 80% از آمریکایی‌ها را در دهه پنجم زندگی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مقابل، شیوع بیماری تبخال تناسلی (HSV-2) در ایالات متحده بین 25 تا 30% تخمین زده می‌شود. این ویروس از هر چهار آمریکایی، یک نفر را  تحت تاثیر قرار می‌دهد. آمریکایی‌های آفریقایی تبار، افرادی که شرکای جنسی متعدد دارند، زنان و افرادی که در سنین پایین رابطه جنسی برقرار می‌کنند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به تبخال تناسلی قرار دارند.
در حال حاضر، هیچ درمانی برای درمان تبخال و یا ریشه‌کن کردن ویروس آن وجود ندارد. مصرف داروهای بدون نسخه صرفا باعث کاهش درد و ناراحتی ناشی از تبخال می‌شوند. داروهای مختلفی برای تسکین درد و ناراحتی‌های مرتبط با تبخال تجویز می‌شوند. اسیکلوویر، والترکس و پنسیکلوویر از جمله رایج‌ترین داروهای در دسترس هستند. اسیکلوویر نخستین دارویی بود که به بیماران مبتلا به تبخال تجویز می‌شد. امروزه، داروهای متنوع با برندهای تجاری مختلفی در دسترس عموم قرار دارند.
(منبع: webmd)

تبخال تناسلی درمان قطعی ندارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ