درمان طبیعی سندرم تخمدان پلی کیستیک

maryam01
سندرم تخمدان پلی کیستیک به یکی از مشکلات جدی در کشورهای صنعتی غرب تبدیل شده است. از هر پانزده زن در ایالات متحده، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. برخی از متخصصان معتقدند که سندرم تخمدان پلی کیستیک تنها از طریق دارو درمان می‌شود. با این حال، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد سندرم تخمدان پلی کیستیک به طور طبیعی قابل مدیریت و درمان است. سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که با مقاومت به انسولین و تولید هورمون آندروژن همراه است. این بیماری به طور معمول تغییرات هورمونی زیادی به دنبال دارد. این اختلالات هورمونی باعث عملکرد ضعیف دستگاه تولید مثل، ناراحتی‌های قلبی و عروقی و اختلالات متابولیک در بدن می‌شوند. رشد مو در نواحی غیر متعارف (موهای زبر و تیره در نواحی صورت، شکم یا قفسه سینه)، بروز آکنه، دوره قاعدگی نامنظم، کیست‌های تخمدانی، شاخص توده بدنی بالا و ناباروری از جمله رایج‌ترین علائم و نشانه‌های این بیماری هستند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک به یکی از مشکلات جدی در کشورهای صنعتی غرب تبدیل شده است. از هر پانزده زن در ایالات متحده، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. برخی از متخصصان معتقدند که سندرم تخمدان پلی کیستیک تنها از طریق دارو درمان می‌شود. با این حال، شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد سندرم تخمدان پلی کیستیک به طور طبیعی قابل مدیریت و درمان است.
سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی است که با مقاومت به انسولین و تولید هورمون آندروژن همراه است. این بیماری به طور معمول تغییرات هورمونی زیادی به دنبال دارد. این اختلالات هورمونی باعث عملکرد ضعیف دستگاه تولید مثل، ناراحتی‌های قلبی و عروقی و اختلالات متابولیک در بدن می‌شوند. رشد مو در نواحی غیر متعارف (موهای زبر و تیره در نواحی صورت، شکم یا قفسه سینه)، بروز آکنه، دوره قاعدگی نامنظم، کیست‌های تخمدانی، شاخص توده بدنی بالا و ناباروری از جمله رایج‌ترین علائم و نشانه‌های این بیماری هستند. شدت سندرم تخمدان پلی کیستیک به علائم بیماری بستگی داشته و در میان زنان مختلف متفاوت است. در برخی از موارد، سندرم تخمدان پلی کیستیک بدون کیست تخمدانی، بدون اضافه وزن و بدون مشکلات باروری بروز می‌یابد. با این حال، سندرم تخمدان پلی کیستیک در اغلب موارد با اختلال دستگاه تناسلی همراه است.
یکی از بهترین شیوه‌های کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک، تغییر رژیم غذایی است. شواهد حاکی از آن هستند که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، نقش بسزایی در کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک ایفا می‌کند. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب باعث تنظیم دوره قاعدگی شده و سطح صعودی هومورن آندروژن را به حالت عادی باز می‌گرداند.
(منبع: webmd)

خداحافظی با سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و رشد موهای زائد با استفاده از لیزر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ