درمان طبیعی پسوریازیس یا صدفک

maryam01
پسوریازیس یا صدفک یک بیماری بسیار انعطاف‌پذیر است که هیچ درمان مشخصی ندارد. افراد مبتلا به این بیماری اغلب از پوسته پوسته شدن بدن و حساسیت بالای پوست خود رنج می‌برند.

پسوریازیس یا صدفک یک بیماری بسیار انعطاف‌پذیر است که هیچ درمان مشخصی ندارد. افراد مبتلا به این بیماری اغلب از پوسته پوسته شدن بدن و حساسیت بالای پوست خود رنج می‌برند. داروهای متعددی برای کنترل این بیماری وجود دارد، اما هیچ کدام قادر به درمان موثر بیماری نیستند. در کنار روش‌های درمانی مرسوم، چند متد طبیعی نیز وجود دارد که به طور معمول برای تسکین علائم و نشانه‌های این بیماری بکار گرفته می‌شوند. اگر به دنبال استفاده از این متدها هستید، اما از اثربخشی آنها اطمینان ندارید، بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا از درستی تصمیم خود مطمئن شوید.
برگ کلم: از برگ کلم برای تسکین التهاب ناشی از پسوریازیس استفاده می‌‌شود. برگ کلم آغشته به گوگرد، نقش موثری در کاهش التهاب و حساسیت پوست (یکی از رایج‌ترین علائم پسوریازیس) دارد.
کدوی تلخ: بر اساس آیورودا (سیستم طب کل‌نگر هندی که بیش از پنج هزار سال قدمت دارد) و سایر اشکال طب سنتی، برگ کلم علاوه بر خواص درمانی مرسوم، نقش بسزایی در درمان افراد مبتلا به پسوریازیس یا صدفک دارد.
ویتامین ب-12 و روغن آووکادو: یکی دیگر از مواد طبیعی که به تسکین علائم صدفک کمک می‌کند، ویتامین ب-12 و روغن آووکادو است. این روغن به عنوان یک عامل مرطوب‌کننده از زخم شدن پوست جلوگیری کرده و مانع از التهاب و پوسته پوسته شدن بدن می‌شود. محققان در یکی از مطالعات اخیر که در مجله پوست منتشر شده است، به این نتیجه رسیدند که استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین ب-12 و روغن آووکادو نقش بسزایی در کنترل علائم پسوریازیس یا صدفک خواهد داشت.
(منبع: webmd)

علت بیماری پسوریازیس چیست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ