اثرات دارودرمانی برای ریفلاکس نوزادان

maryam01
اروهای درمان ریفلاکس معده‌ای مروی از رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای کودکان زیر یک‌سال هستند. اما یک تحقیق توسط محققان دانشگاه میشیگان و دانشگاه میزوری نشان می‌دهد که پزشکان اغلب علائمی مانند گریه کردن و بیرون دادن آب دهان را یک بیماری تشخیص می‌دهند. بر اساس این تحقیق، استفاده‌ی مکرر از لفظ ریفلاکس معده‌ای مروی می‌تواند منجر به استفاده‌ی بیش از حد از داروها شود. این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده‌ی پزشکان از اصطلاح ریفلاکس معده‌ای مروی باعث می‌شود که والدین حتی در صورتی که به آن‌ها گفته شود داروهای مرتبط احتمالاً کارایی چندانی نخواهند داشت، باز هم برای کودک خود درخواست دارو کنند. دکتر تارینی معتقد است: به عنوان پزشک، باید از قدرت کلماتی که هنگام صحبت کردن با بیماران و والدین به کار می‌بریم آگاهی داشته باشیم. این کلمات قادرند یک فرآیند طبیعی را همچون یک بیماری جلوه دهند.

داروهای درمان ریفلاکس معده‌ای مروی از رایج‌ترین داروهای مورد استفاده برای کودکان زیر یک‌سال هستند. اما یک تحقیق توسط محققان دانشگاه میشیگان و دانشگاه میزوری نشان می‌دهد که پزشکان اغلب علائمی مانند گریه کردن و بیرون دادن آب دهان را یک بیماری تشخیص می‌دهند. بر اساس این تحقیق، استفاده‌ی مکرر از لفظ ریفلاکس معده‌ای مروی می‌تواند منجر به استفاده‌ی بیش از حد از داروها شود.
این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده‌ی پزشکان از اصطلاح ریفلاکس معده‌ای مروی باعث می‌شود که والدین حتی در صورتی که به آن‌ها گفته شود داروهای مرتبط احتمالاً کارایی چندانی نخواهند داشت، باز هم برای کودک خود درخواست دارو کنند.
دکتر تارینی معتقد است: به عنوان پزشک، باید از قدرت کلماتی که هنگام صحبت کردن با بیماران و والدین به کار می‌بریم آگاهی داشته باشیم. این کلمات قادرند یک فرآیند طبیعی را همچون یک بیماری جلوه دهند. به عنوان متخصص اطفال، وظیفه‌ی ما این است که کودکان بیمار را مداوا کنیم، نه اینکه کودکان سالم را بیمار سازیم.
در این پژوهش، محققان از والدینی که وارد کلینیک میشیگان می‌شدند پرسیدند که اگر در یک شرایط فرضی کودک آن‌ها بیش از معمول گریه کند و آب دهان خود را بیرون بریزد، اما از لحاظ دیگر مشکلی نداشته باشد چه عکس‌العملی خواهند داشت. سپس به والدین به طور تصادفی یکی از تصویرهای آماده شده نشان داده شد. در برخی از تصاویر پزشک ریفلاکس معده‌ای مروی را تشخیص داده و در بقیه تصاویر پزشک از نام بیماری استفاده نکرد.
علاوه بر این به نیمی از والدین گفته شد که داروهای موجود احتمالاً کارایی نخواهند داشت و به نیمی دیگر چیزی در ارتباط با کارایی داروهای گفته نشد. والدینی که با تشخیص ریفلاکس معده‌ای مروی مواجه شدند، حتی در صورتی که به آن‌ها گفته شد داروها احتمالاً کارایی نخواهند داشت، ترجیح می‌دادند از دارو استفاده کنند. اما والدینی که در مورد آن‌ها نام هیچ بیماری‌ای استفاده نشد، فقط زمانی که در مورد بی‌اثر بودن داروها چیزی گفته نشد، تمایل به استفاده از دارو داشتند.
(منبع: mayoclinic)

فست فود خوردن مادر چه تاثیری بر نوزاد دارد ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ