با خوردن گیلاس از حملات نقرس جلوگیری کنید

maryam01
یافته‌های یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف گیلاس نقش بسزایی در کاهش شیوع حملات نقرس دارد.

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف گیلاس نقش بسزایی در کاهش شیوع حملات نقرس دارد. یافته‌های این مطالعه که در مجله آرتروز و روماتیسم دانشکده روماتولوژی آمریکا (ACR) منتشر شده است، نشان می‌دهند که مصرف گیلاس در کنار داروهای کاهنده اوریک اسید، یا همان آلوپورینول، خطر عود نقرس را به میزان 75 درصد کاهش می‌دهد. بیمارانی که گیلاس مصرف نمی‌کنند، دیرتر بهبود می‌یابند.
مطالعات پیشین حاکی از آنند که 8.3 میلیون فرد بزرگسال در ایالات متحده از نقرس رنج می‌برند؛ نوعی بیماری که با حملات پیاپی آرتروز التهابی حاد یا همان ورم مفاصل همراه با سوزش، التهاب و قرمزی همراه است. با اینکه که روش‌های درمانی متعددی برای نقرس وجود دارد، بسیاری از بیماران از حملات مداوم نقرس رنج می‌برند. این حملات باعث شده است که بیماران و محققان به دنبال روش‌های درمانی پیشگیرانه باشند. یکی از این روش‌های پیشگیرانه مصرف روزانه گیلاس است. مطالعات پیشین نشان می‌دهند که محصولات حاوی گیلاس اثر ضد التهابی دارند و باعث کاهش سطح اوریک اسید در بدن می‌شوند. از این رو، نقش قابل توجهی در کاهش درد و ناراحتی‌های ناشی از نقرس خواهند داشت. با این حال، مطالعه مشخصی جهت ارزیابی تاثیر مصرف آلبالو بر کاهش خطر ابتلا به حملات نقرس انجام نشده است.
در مطالعه حاضر، دکتر یوکینگ ژانگ، استاد پزشکی و بهداشت عمومی در دانشگاه بوستون و همکارانش 633 بیمار مبتلا به نقرس را به صورت آنلاین و به مدت یک سال تحت نظر داشتند. تاریخ شیوع نقرس، علائم، داروها و عوامل خطر و مصرف روزانه گیلاس پیش از آغاز بیماری نیز در طول مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند.
(منبع: webmd)

داروهای غیراستروئیدی گزینه مناسب برای درمان نقرس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ