در چه صورت احتمال وقوع مجدد پره‌اکلامپسی وجود دارد؟

maryam01
ره‌اکلامپسی یک عارضه‌ی دوران بارداری و نشانه‌ی اصلی آن فشار خون بالا است. این عارضه می‌تواند غلظت بالای پروتئین در ادرار (پروتئینوری) را به همراه داشته باشد که ممکن است باعث آسیب دیدن اندام‌ها شود. در صورت عدم درمان، پره‌اکلامپسی می‌تواند منجر به اکلامپسی شود. اکلامپسی نوعی تشنج دوران بارداری است که می‌تواند موجب مرگ شود. محققان هنوز نتوانستند علت این عارضه را شناسایی کنند یا راهی برای پیش‌گیری از آن پیدا کنند. اما یک تحقیق جدید مشخص نمود که بین کمبود وزن هنگام تولد و پره‌اکلامپسی در نسل‌های مختلف ارتباط وجود دارد. در این تحقیق اطلاعات مربوط به زایمان 2314 نفر (1493 مادر، 1619 دختر و 2314 نوه دختری) مورد بررسی قرار گرفت. آنطور که در تحقیق مشخص شد، کمبود وزن هنگام تولد مادر نشانه‌ای مهم برای کمبود وزن هنگام تولد فرزند است.

پره‌اکلامپسی یک عارضه‌ی دوران بارداری و نشانه‌ی اصلی آن فشار خون بالا است. این عارضه می‌تواند غلظت بالای پروتئین در ادرار (پروتئینوری) را به همراه داشته باشد که ممکن است باعث آسیب دیدن اندام‌ها شود. در صورت عدم درمان، پره‌اکلامپسی می‌تواند منجر به اکلامپسی شود. اکلامپسی نوعی تشنج دوران بارداری است که می‌تواند موجب مرگ شود. محققان هنوز نتوانستند علت این عارضه را شناسایی کنند یا راهی برای پیش‌گیری از آن پیدا کنند. اما یک تحقیق جدید مشخص نمود که بین کمبود وزن هنگام تولد و پره‌اکلامپسی در نسل‌های مختلف ارتباط وجود دارد.
در این تحقیق اطلاعات مربوط به زایمان 2314 نفر (1493 مادر، 1619 دختر و 2314 نوه دختری) مورد بررسی قرار گرفت. آنطور که در تحقیق مشخص شد، کمبود وزن هنگام تولد مادر نشانه‌ای مهم برای کمبود وزن هنگام تولد فرزند است. همچنین پره‌اکلامسی نیز عاملی میان نسلی تشخیص داده شد.
یکی از محققان توضیح می‌دهد: خانم‌های بارداری که از طرف مادری دارای سابقه‌ی کمبود وزن هنگام تولد یا پره‌اکلامپسی هستند باید نسبت به نتایج احتمالی مطلع شده و تحت نظر قرار گیرند.
زیر نظر داشتن افراد بارداری که در معرض خطر هستند می‌تواند به تشخیص زودهنگام عارضه‌هایی مانند پره‌اکلامپسی و کمبود وزن نوزادان کمک کند.
(منبع: medicinenet)

آیا زنان باردار دچار مسمومیت بارداری(پره اکلامپسی) می شوند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ