درباره سیروز کبدی بیشتر بدانید

maryam01
بر اساس یک تحقیق با ابتلای 633 هزار نفر به سیروز کبدی در سال، این بیماری شایع‌تر از آن چیزی است که پیشتر تصور می‌شد.

بر اساس یک تحقیق با ابتلای 633 هزار نفر به سیروز کبدی در سال، این بیماری شایع‌تر از آن چیزی است که پیشتر تصور می‌شد.
جالب است بدانید 69 درصد بیماری که احتمال وجود بیماری در آن‌ها تشخیص داده شده است، ممکن است ندانند به این بیماری مبتلا هستند.
طبق تحقیقات انجام گرفته در 50 درصد موارد، سوء مصرف الکل، دیابت و هپاتیت C مهم‌ترین عوامل کمک کننده به بیماری بودند؛ که همه‌ی آن‌ها قابل پیش‌گیری هستند.
علائم سیروز عبارتند از ضعف، زردی، تورم، حالت تهوع، سردرگمی، خونریزی و به آسانی کبود شدن بدن، اما خیلی از بیماران نیز هیچ نشانه‌ای مشاهده نمی‌کنند. سیروز می‌تواند منجر به نارسایی یا سرطان کبد شود.
دکتر استیون اسکاگیلون و همکاران او برای اولین بار رواج سیروز در افراد جامعه را بررسی نمودند. آن‌ها اطلاعات سازمان‌های مختلف را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیدند که درجه شیوع سیروز حدود 27.0 درصد است، که این یعنی 633.323 بزرگ‌سال آمریکایی. نزدیک‌ترین تخمین قبلی برای بزرگ‌سالان مبتلا به سیروز 400 هزار بیمار بود.
علاوه بر این، تحقیق انجام شده با یافته‌ها دیگری نیز همراه بود:
    میزان مرگ و میر طی دو سال در افراد مبتلا به سیروز 4.26 درصد بود.
    آقایان بیشتر از خانم‌ها در خطر ابتلا به سیروز هستند. رواج بیماری بین افراد فقیر و آنانی که تنها زندگی می‌کردند بیشتر بود. هرچه سطح دانشگاهی افراد بیشتر بود، رواج بیماری سیروز کاهش بیشتری داشت.
    یک چهارم افراد مبتلا به سیروز اذعان داشتند که در طول سال قبل بیش از اندازه الکل مصرف نمودند و تقریباً نیمی از بیماران دارای هپاتیت C بودند.
(منبع: mayoclinic)

10 گیاه مفید برای درمان سیروز کبدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ