تمرینات ورزشی برای بیماران هموفیلی

maryam01
فعالیت جسمانی بخش مهمی از یک زندگی سالم است. شرکت در بازی‌ها و مسابقات ورزشی، کیفیت زندگی انسان را به لحاظ جسمانی، ذهنی و عاطفی ارتقاء می‌بخشد. این امر در مورد بیماران مبتلا به هموفیلی نیز صدق می‌کند. در واقع، فعالیت‌های جسمانی برای این دسته از بیماران از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون به آنها کمک می‌کند که استخوان‌های قوی‌تر و عضلات نیرومندتری داشته باشند. به بیماران هموفیلی توصیه می‌شود که با یک پزشک متخصص و آشنا برای تنظیم یک برنامه ورزشی مشورت کنند. یک پزشک متخصص می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین تمرینات را در قالب یک برنامه ورزشی به بیمار ارائه کند. افرادی که به دنبال شرکت در مسابقات ورزشی و یا آغاز یک فعالیت جسمانی جدید هستند، باید خوب تمرین کنند تا شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند. بیماران هموفیلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فعالیت جسمانی بخش مهمی از یک زندگی سالم است. شرکت در بازی‌ها و مسابقات ورزشی، کیفیت زندگی انسان را به لحاظ جسمانی، ذهنی و عاطفی ارتقاء می‌بخشد. این امر در مورد بیماران مبتلا به هموفیلی نیز صدق می‌کند. در واقع، فعالیت‌های جسمانی برای این دسته از بیماران از اهمیت بیشتری برخوردار است. چون به آنها کمک می‌کند که استخوان‌های قوی‌تر و عضلات نیرومندتری داشته باشند.
به بیماران هموفیلی توصیه می‌شود که با یک پزشک متخصص و آشنا برای تنظیم یک برنامه ورزشی مشورت کنند. یک پزشک متخصص می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین تمرینات را در قالب یک برنامه ورزشی به بیمار ارائه کند. افرادی که به دنبال شرکت در مسابقات ورزشی و یا آغاز یک فعالیت جسمانی جدید هستند، باید خوب تمرین کنند تا شانس موفقیت خود را به حداکثر برسانند. بیماران هموفیلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انجام معاینات جسمانی برای ارزیابی شدت بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انجام نرمش و تمرینات کششی باید بخشی از فعالیت‌های جسمانی روزانه باشد. انجام تمرینات تخصصی این امکان را فراهم می‌کند که عضلات مشخصی از بدن تقویت شوند. بیماران هموفیلی باید توجه داشته باشند که انجام تمرینات ورزشی گاها باعث ایجاد خونریزی می‌شود. در صورت بروز خونریزی در اثر جراحت یا به صورت خودجوش سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. در صورتی که با خونریزی مداوم مواجه شدید، بهتر است انجام تمرینات و فعالیت‌های جسمانی را متوقف کنید.
گلف، شنا، قایق‌رانی، دوچرخه‌سواری، تنیس، ماهی‌گیری و پیاده‌روی از جمله فعالیت‌های ورزشی بی خطر و مناسب برای بیماران هموفیلی هستند.
(منبع: webmd)

درمان بیماران هموفیلی چگونه ممکن است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ