علائم هموروئید داخلی و بیرونی کدام اند؟

najme_d
فشار بیش از حد بر روی رگ های ناحیه ی لگن و مقعد باعث بواسیر یا همان هموروئید می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد زیادی گاهی دچار بواسیر شده اند. در حقیقت فشار بیش از حد بر روی رگ های ناحیه ی لگن و مقعد باعث بواسیر یا همان  هموروئید  می شود.

خونریزی در هنگام دفع مدفوع، خارش، و درد در ناحیه ی مقعد از شایع ترین علائم هموروئید به شمار می آیند.

هموروئید خارجی. درد مقعد عمدتن همراه با هموروئید خارجی رخ می دهد. خون تجمع یافته در زیر پوست، ممکن است تشکیل یک دهد. این برآمدگی سفت و گاهی دردناک را ترومبوزه، لخته، و یا هموروئید می نامند. هم چنین ممکن است پس از زور زدن به منظور دفع مدفوع، رگه هایی از خون روی کاغذ توالت دیده شود.

هموروئید داخلی. رایج ترین علامت در بواسیر داخلی، خونریزی از ناحیه ی رکتال (مقعد) می باشد. در این حالت، شما ممکن است حتا پس از اجابت مزاج طبیعی، رگه های قرمز رنگ روشن از خون را بر روی کاغذ توالت و یا در کاسه ی توالت پیدا کنید. هم چنین حتا ممکن است خون بر روی سطح مدفوع قابل مشاهده باشد.

سایر علائم بواسیر داخلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خارش. این یک شکایت مکرر است، چرا که بواسیر داخلی اغلب نفوذ مخاط را سبب می شود که می تواند پوست مقعد را تحریک کند و باعث خارش گردد.
  • سوزش پوست. بواسیر های بزرگی که از مقعد برآمده می شوند، ممکن است مخاط ترشح کنند، که باعث سوزش خفیف خواهد شد.
  • درد. بیشتر هموروئیدهای داخلی دردناک نیستند. اما بواسیر های بزرگی که از مقعد برآمده می شوند، اگر متورم شوند و یا توسط عضلات کنترل کننده ی مقعد فشرده شوند، ممکن است دردناک باشند.

منبع:   webmd.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ