نشانه‌ها‌ی عفونت کلیه

maryam01
نفوذ باکتری‌ها از طریق مثانه به یک یا هر دو کلیه می‌تواند باعث عفونت کلیه شود که در علم پزشکی این حالت را «پیلونفریت» می‌گویند. در صورتی که عفونت کلیه به موقع درمان شود، سبب آسیب جدی کلیه نخواهد شد. 8 نشانه‌ای که می‌توانند در مورد عفونت کلیه به شما هشدار دهند: 1- درد کلیه احساس درد در پهلوها یکی از عوارض شایع عفونت کلیه است. همچنین ممکن است در ناحیه‌ی پایینی کمر و اندام‌های تناسلی نیز احساس درد کنید. 2- تب هر نوع عفونت می‌تواند منجر به تب و احساس سرما شود. عفونت کلیه ناشی از تولید بیش از حد باکتری در کلیه است و وقتی باکتری‌ها خود را به دیواره‌ی کلیه می‌چسبانند علائم بیماری از جمله تب نمایان می‌شوند. اغلب بیماران تا مدتی پس از عفونت کلیه دچار تب نمی‌شوند.

نفوذ باکتری‌ها از طریق مثانه به یک یا هر دو کلیه می‌تواند باعث عفونت کلیه شود که در علم پزشکی این حالت را «پیلونفریت» می‌گویند. در صورتی که عفونت کلیه به موقع درمان شود، سبب آسیب جدی کلیه نخواهد شد.
8 نشانه‌ای که می‌توانند در مورد عفونت کلیه به شما هشدار دهند:
1- درد کلیه
احساس درد در پهلوها یکی از عوارض شایع عفونت کلیه است. همچنین ممکن است در ناحیه‌ی پایینی کمر و اندام‌های تناسلی نیز احساس درد کنید.
2- تب
هر نوع عفونت می‌تواند منجر به تب و احساس سرما شود. عفونت کلیه ناشی از تولید بیش از حد باکتری در کلیه است و وقتی باکتری‌ها خود را به دیواره‌ی کلیه می‌چسبانند علائم بیماری از جمله تب نمایان می‌شوند. اغلب بیماران تا مدتی پس از عفونت کلیه دچار تب نمی‌شوند.
3- ضعف
کمبود انرژی یکی دیگر از عوارض رایج عفونت کلیه است. بیمارانی که به این حالت دچار می‌شوند تمایل شدیدی به خوابیدن دارند. استراحت کردن از عوامل ضروری برای مقابله با عفونت است.
4- فوریت ادرار
در صورتی که وضعیت عفونت کلیه وخیم‌تر شود و به مجرای ادراری گسترش یابد، اغلب احساس خواهید کرد به دفع فوری ادرار نیاز دارید. این حالت حتی می‌تواند در زمانی که به تازگی مثانه‌ی خود را خالی کرده‌اید نیز روی دهد.
5- حالت تهوع
حالت تهوع خفیف و حتی استفراغ می‌توانند موجب کم‌اشتهایی، ضعف و کاهش وزن بیماران مبتلا به عفونت کلیه شوند. همچنین ممکن است به سبب کمبود آب بدن نیز احساس تهوع کنید.
6- زردی
خیلی از کودکانی که عفونت کلیه‌ آن‌ها به موقع درمان نشده است دچار یرقان می‌شوند. یرقان ناشی از وجود بیلی‌روبین اضافی در خون است.
7- علائم مشابه آنفلوآنزا
احساس ناخوشی همانند آنچه در آنفلوآنزا تجربه می‌کنید می‌تواند از نشانه‌های عفونت کلیه باشد.
8- وجود خون در ادرار
افرادی که عفونت کلیه‌ آن‌ها شدید است، اغلب در ادرار خود خون مشاهده می‌کنند. خون‌ادراری نتیجه‌ی عفونت دستگاه ادراری و گسترش آن از مثانه و مجرای ادراری به کلیه و حالِب است. وقتی عفونت کلیه تا این حد شدید باشد به آن «پیلونفریت» اطلاق می‌شود.
(منبع: mayoclinic)

درمان های خانگی برای عفونت و درد کلیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ