نقش مصرف روغن نباتی در درمان زخم معده

maryam01
بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، لینولنیک اسید، که یکی از عناصر اصلی موجود در روغن‌های نباتی است، نقش قابل توجهی در از بین بردن باکتری‌هایی دارد که باعث زخم معده و سرطان می‌شوند. یافته‌های حاصل از این مطالعه حاکی از آنند که روغن‌های نباتی در درمان زخم معده موثر هستند. به گفته لیانگ‌فنگ ژانگ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، درمان باکتری هلیکوباکتر پیلوری با یک چالش بزرگ مواجه شده است: این باکتری در برابر آنتی بیوتیک مقاومت می‌کند. ژانگ و تیم تحقیقاتی وی به دنبال آن بودند که از طریق نانودرمانی، یک ترکیب جدید بیابند که در محیط ناملایم معده دوام آورده و باکتری هلیکوباکتر پیلوری را بدون کوچک‌ترین مقاومتی از پای در بیاورد. محققان برای مبارزه با عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری به توسعه یک نانوذره درمانی از عناصر روغن‌های نباتی پرداختند.

بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، لینولنیک اسید، که یکی از عناصر اصلی موجود در روغن‌های نباتی است، نقش قابل توجهی در از بین بردن باکتری‌هایی دارد که باعث زخم معده و سرطان می‌شوند. یافته‌های حاصل از این مطالعه حاکی از آنند که روغن‌های نباتی در درمان زخم معده موثر هستند.
به گفته لیانگ‌فنگ ژانگ، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، درمان باکتری هلیکوباکتر پیلوری با یک چالش بزرگ مواجه شده است: این باکتری در برابر آنتی بیوتیک مقاومت می‌کند. ژانگ و تیم تحقیقاتی وی به دنبال آن بودند که از طریق نانودرمانی، یک ترکیب جدید بیابند که در محیط ناملایم معده دوام آورده و باکتری هلیکوباکتر پیلوری را بدون کوچک‌ترین مقاومتی از پای در بیاورد.
محققان برای مبارزه با عفونت ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری به توسعه یک نانوذره درمانی از عناصر روغن‌های نباتی پرداختند. نانوذره درمانی توسعه‌یافته عملکرد بهتری از آنتی بیوتیک‌های استاندارد خواهد داشت. علاوه‌براین، نانوذره درمانی توسعه‌یافته برای موش‌ها سمی نبوده و باکتری هلیکوباکتر پیلوری نیز نمی‌بایست در برابر آن مقاومت کند.
آشنایی با علل، علائم، نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از زخم معده مستلزم مطالعات بیشتری است. این اولین قدمی است که در راستای توسعه این نانوذره درمانی و اثبات عملکرد موثر آن در کاهش کلونیزاسیون هلیکوباکتر پیلوری برداشته می‌شود. به گفته دکتر ژانگ، در حال حاضر آزمایشات متعددی برای افزایش ثبات و اثربخشی این نانوذره درمانی در دست انجام است. نتایج این مطالعه در آخرین شماره مجله آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
(منبع: webmd)

رژیم غذایی مناسب برای بیماران زخم معده ای چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ