ویروس هرپس می‌تواند در سلول‌های بدن پنهان شود

maryam01
این یک کشف بزرگ است؛ چون اطلاعات جدیدی در مورد تاثیر ویروس هرپس بر عملکرد سلول‌ها ارائه می‌کند. محققان دانشگاه کمبریج در انگلستان، و دو موسسه آلمانی به نام‌های جولیوس ماکسیمیلیان (دانشگاه ورتسبورگ) و لودویگ ماکسیمیلیان (دانشگاه مونیخ) به اطلاعات مهمی در این زمینه دست یافتند. آنها دریافتند که ویروس هرپس سیمپلکس-1 (HSV-1)، دی-ان-ای (DNA) خود را را به سلول‌های بدن منتقل کرده و از تولید پروتئین جلوگیری می‌کند تا بستر مناسبی را برای تولید پروتئین‌های خود فراهم کند. ویروس هرپس سیمپلکس-1 یک ویروس معمولی است که عمدتا بی ضرر است. بیشتر مردم در اوایل 20 سالگی خود به این ویروس آلوده می‌شوند؛ پس از رفع عفونت، ویروس هرپس در بافت عصب صورت باقی می‌ماند.

این یک کشف بزرگ است؛ چون اطلاعات جدیدی در مورد تاثیر ویروس هرپس بر عملکرد سلول‌ها ارائه می‌کند. محققان دانشگاه کمبریج در انگلستان، و دو موسسه آلمانی به نام‌های جولیوس ماکسیمیلیان (دانشگاه ورتسبورگ) و لودویگ ماکسیمیلیان (دانشگاه مونیخ) به اطلاعات مهمی در این زمینه دست یافتند.
آنها دریافتند که ویروس هرپس سیمپلکس-1 (HSV-1)، دی-ان-ای (DNA) خود را را به سلول‌های بدن منتقل کرده و از تولید پروتئین جلوگیری می‌کند تا بستر مناسبی را برای تولید پروتئین‌های خود فراهم کند. ویروس هرپس سیمپلکس-1 یک ویروس معمولی است که عمدتا بی ضرر است. بیشتر مردم در اوایل 20 سالگی خود به این ویروس آلوده می‌شوند؛ پس از رفع عفونت، ویروس هرپس در بافت عصب صورت باقی می‌ماند.
با گذشت زمان، ویروس هرپس مجددا فعال شده و به شکل تاول تبخالی بروز پیدا می‌کند. در برخی از موارد، این ویروس به یک بیماری مرگ‌آفرین بدل می‌شود. در موارد نادر، فعال شدن این ویروس در افراد سالم نیز باعث التهاب مغز و آسیب‌های جبران ناپذیر دیگری می‌شود.
کد دی-ان-ای هر فرد شامل دستوراتی است که برای ساخت سلول‌های بدن بکار گرفته می‌شوند. هر سلول کد دی-ان-ای را در خود جای می‌دهد. اما برخی از سلول‌ها از دستورالعمل‌های دی-ان-ای پیروی نمی‌کنند.
دی-ان-ای به خودی خود کاری انجام نمی‌دهد. سلول‌ها مثل یک کارخانه هستند. دی-ان-ای، نقشه کارخانه را به همراه راهنمای خطوط تولید در خود جای می‌دهد. کارخانه برای انجام امور خود به کارگر و ماشین‌آلات نیاز دارد. این پروتئین‌ها هستند که مسئولیت انجام امور مرتبط با کارخانه را بر دوش دارند.
(منبع: medicinenet)

درمان طبیعی تبخال با عوارض جانبی کم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ