نکاتی برای به حداقل رساندن علائم ویار

maryam01
بر اساس آمار مراکز بهداشت عمومی در ایالات متحده و انگلستان، بیماری صبحگاهی بیش از نیمی از زنان باردار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به طور کلی، بیماری صبحگاهی به افزایش سطح استروژن، قند خون پایین و حساسیت به بوهای مختلف مرتبط است. در اغلب موارد، بیماری صبحگاهی در ساعات اولیه صبح رخ داده و به مرور زمان برطرف می‌شود. بیماری صبحگاهی به عنوان تهوع حاملگی و استفراغ بارداری نیز شناخته می‌شود. در برخی از موارد، بیماری صبحگاهی بسیار خفیف است. در ادامه، نکاتی در راستای به حداقل رساندن علائم مرتبط با بیماری صبحگاهی ارائه شده است: 1. به اندازه کافی استراحت کنید. سعی کنید شب‌ها به اندازه کافی بخوابید. می‌توانید از ماسک و حتی عینک آفتابی برای جلوگیری از نور استفاده کنید. همچنین می‌توانید از بالش‌های مخصوص دوران بارداری برای راحتی هرچه بیشتر کمر و شکم‌تان به هنگام خواب استفاده کنید.

بر اساس آمار مراکز بهداشت عمومی در ایالات متحده و انگلستان، بیماری صبحگاهی بیش از نیمی از زنان باردار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به طور کلی، بیماری صبحگاهی به افزایش سطح استروژن، قند خون پایین و حساسیت به بوهای مختلف مرتبط است. در اغلب موارد، بیماری صبحگاهی در ساعات اولیه صبح رخ داده و به مرور زمان برطرف می‌شود. بیماری صبحگاهی به عنوان تهوع حاملگی و استفراغ بارداری نیز شناخته می‌شود. در برخی از موارد، بیماری صبحگاهی بسیار خفیف است.
در ادامه، نکاتی در راستای به حداقل رساندن علائم مرتبط با بیماری صبحگاهی ارائه شده است:
1.    به اندازه کافی استراحت کنید.
سعی کنید شب‌ها به اندازه کافی بخوابید. می‌توانید از ماسک و حتی عینک آفتابی برای جلوگیری از نور استفاده کنید. همچنین می‌توانید از بالش‌های مخصوص دوران بارداری برای راحتی هرچه بیشتر کمر و شکم‌تان به هنگام خواب استفاده کنید. چرت زدن هم مفید خواهد بود. پس از غذا خوردن از انجام حرکات اضافی بپرهیزید.
2.    به آرامی از بستر بلند شوید.
برای بلند شدن از بستر عجله نکنید. سعی کنید به آرامی بلند شود.
3.    از مصرف برخی از مواد غذایی بپرهیزید.
غذاهای چرب و چاشنی‌دار نخورید؛ از نوشیدن مایعات دارای کافئین پرهیز کنید.
4.    حجم وعده‌های غذایی خود را کاهش دهید.
هیچ وقت شکم ‌خالی نباشید؛ این امر احتمال تهوع و استفراغ را به حداقل می‌رساند. حتی در صورتی که دچار تهوع و استفراغ شوید، با علائم خفیف‌تری مواجه خواهید شد. اسید در یک معده خالی کاری جز وخیم‌تر کردن حالت تهوع شما نخواهد داشت.
(منبع: medicinenet)

درمان “ویار و تهوع” بارداری با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ