راه حل ساده برای کاهش احتمال مرگ ناشی از سیروز کبد

maryam01
بر اساس نتیجه‌ی یک پژوهش که توسط محققان سنگاپوری انجام گرفت: احتمال مرگ ناشی از برخی بیماری‌های کبد در افرادی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه‌ می‌نوشند 66 درصد کمتر است. این پژوهش در ژورنال هپاتولوژی منتشر شده است. بیماری سیروز کبد یکی از معضلات پزشکی در سراسر جهان است. این بیماری در آمریکا یازدهمین عامل مرگ و میر است. تخمین زده می‌شود 29 میلیون نفر در اروپا دچار بیماری سیروز هستند. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سیروز عامل مرگ 3.1 درصد افراد در جهان است. تحقیقات قبلی نشان داده بودند که مصرف قهوه ممکن است از ریسک ابتلا به سیروز بکاهد. برای تحقیق بیشتر بر روی این ارتباط، محققان 63.275 نفر را مورد بررسی قرار دادند. در ابتدای تحقیق اطلاعات سوابق پزشکی افراد به همراه جزئیات و رژیم غذایی و عوامل مرتبط به سبک زندگی آن‌ها ثبت شد.

بر اساس نتیجه‌ی یک پژوهش که توسط محققان سنگاپوری انجام گرفت: احتمال مرگ ناشی از برخی بیماری‌های کبد در افرادی که روزانه یک تا دو فنجان قهوه‌ می‌نوشند 66 درصد کمتر است. این پژوهش در ژورنال هپاتولوژی منتشر شده است.
بیماری سیروز کبد یکی از معضلات پزشکی در سراسر جهان است. این بیماری در آمریکا یازدهمین عامل مرگ و میر است. تخمین زده می‌شود 29 میلیون نفر در اروپا دچار بیماری سیروز هستند. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، سیروز عامل مرگ 3.1 درصد افراد در جهان است.
تحقیقات قبلی نشان داده بودند که مصرف قهوه ممکن است از ریسک ابتلا به سیروز بکاهد. برای تحقیق بیشتر بر روی این ارتباط، محققان 63.275 نفر را مورد بررسی قرار دادند. در ابتدای تحقیق اطلاعات سوابق پزشکی افراد به همراه جزئیات و رژیم غذایی و عوامل مرتبط به سبک زندگی آن‌ها ثبت شد.
در طول این تحقیق بلند مدت 14.928 نفر از شرکت‌ کنندگان فوت کردند که 114 نفر از آنان به سبب سیروز جان خود را از دست دادند. محققان متوجه شدند که احتمال مرگ ناشی از سیروز در افرادی که روزانه دو فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند 66 درصد کمتر از آنانی است که اصلاً قهوه مصرف نمی‌کنند.
این تحقیق همچنین ارتباط بین الکل و بیماری کبد را نیز تأیید نمود. احتمال مرگ ناشی از سیروز در افرادی که روزانه بیش از 20 گرم الکل (فقط در یک وهله نوشیدن) مصرف کردند بسیار بیشتر بود.
قهوه برای محافظت از هپاتیت موثر است
حدود 2.2 درصد مردم جهان به ویروس هپاتیت C آلوده هستند. این ویروس رایج‌ترین دلیل پیوند کبد در آمریکا بوده و می‌تواند منجر به سیروز یا سرطان کبد شود.
در یک تحقیق دیگر که نتایج آن در سال 2009 در ژورنال هپاتولوژی منتشر شد، محققان دریافتند که شدت علائم در افراد مبتلا به هپاتیت C که به درمان‌های روتین واکنش نشان نداده اما قهوه‌ی بیشتری مصرف نمودند، کمتر است.
(منبع: medicinenet)

نقش زردچوبه در درمان سیروز کبدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ