آیا ویروس تبخال در آلوده شدن به HIV تاثیر دارد؟

maryam01
بر اساس یک تحقیق جدید، ویروس هرپس هم قابلیت آلوده شدن و هم قابلیت انتقال HIV را افزایش می‌دهد.

بر اساس یک تحقیق جدید، ویروس هرپس هم قابلیت آلوده شدن و هم قابلیت انتقال HIV را افزایش می‌دهد.
سرپرست این تحقیق، پروفسور «دون دس جارلیس» می‌گوید: احتمال انتقال HIV از طریق آمیزش جنسی خیلی زیاد نیست، اما وجود ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2) این احتمال را سه برابر می‌کند.
افراد معمولاً از طریق رابطه‌ی جنسی به HSV-2 آلوده می‌شوند. ویروس HIV بیشتر به کمک سرنگ‌های مورد استفاده‌ی معتادان تزریقی انتقال می‌یابد. با این وجود تحقیق جدید نشان می‌دهد در شهر نیویورک افراد آلوده به ویروس HIV که از مواد مخدر تزریقی استفاده نمی‌کنند از افرادی که به مواد مخدر تزریقی معتاد و به  ویروس HIV آلوده هستند، بیشتر است.
بیش از نیمی از افراد شرکت کننده در تحقیق که از مواد مخدر تزریقی استفاده نمی‌کردند به ویروس HSV-2 آلوده بودند.
علائم تبخال تناسلی
علائم تبخال ممکن است بلافاصله پس از آلوده شدن به ویروس هرپس مشاهده نشوند. اما با پیشرفت ویروس و گسترش آن علائم خفیف شروع به ظهور می‌کنند.
•    جوش در ناحیه تناسلی از علائم اولیه آلوده بودن به ویروس هرپس است. در خیلی از موارد افراد این جوش‌ها را با یک عارضه‌ی پوستی یا حساسیت اشتباه می‌گیرند.
•    با گسترش آلودگی، زخم‌ها در آلت تناسلی، مقعد و دهان رشد کرده و بیشتر شبیه تاول می‌شوند. در صورتی که تاول تبخال درمان نشود، ممکن است باز شده و باعث درد شود. بروز این حالت معمولاً علائم شبیه آنفلوآنزا مانند تب، درد و تورم در غدد لنفاویک را به دنبال خواهد داشت. معمولاً اولین بروز تبخال شدیدتر است.
•    در صورت آلوده شدن به ویروس هرپس، این ویروس برای همیشه در بدن باقی خواهد ماند. اما دفعات بعدی بروز تبخال از لحاظ زمانی کوتاه‌تر بوده و درد کمتری را نیز به همراه خواهند داشت.
(منبع: mayoclinic)

درمان طبیعی تبخال با عوارض جانبی کم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ