رایحه لیمو چگونه می‌تواند به تشخیص و درمان سرطان کبد کمک کند؟

maryam01
محققان دانشگاه روهر در بوخوم در یکی از مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که گیرنده‌های بویایی نقش موثری در تشخیص و درمان سرطان کبد ایفا می‌کنند. مطالعات آنها حاکی از آن بوده است که مونوترپن سیترونل تاثیر قابل توجهی بر درمان سلول‌های سرطانی کبد دارد. این یافته‌ها بر این اصل استوارند که جزء اصلی روغن‌های ضروری که ترپن‌ نام دارد، می‌تواند رشد سلول‌های مختلف سرطانی را مهار کند. این مطالعه که تنها بر ترپن‌ها متمرکز بود، به نتایج امیدوارکننده‌ای منجر شد. رایحه لیمو چگونه می‌تواند به تشخیص و درمان سرطان کبد کمک کند؟ به لحاظ علوم بیوشیمی و بیوفیزیک، یافته‌های مطالعه حاضر نشان می‌دهند که: رایحه لیمو نقش بسزایی در کاهش سرعت پیشرفت سرطان کبد دارد. در این مقاله، برای نخستین بار اطلاعاتی در مورد مکانیسم مولکولی برانگیخته شده از سلول‌های سرطانی کبد ارائه شده است.

محققان دانشگاه روهر در بوخوم در یکی از مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که گیرنده‌های بویایی نقش موثری در تشخیص و درمان سرطان کبد ایفا می‌کنند. مطالعات آنها حاکی از آن بوده است که مونوترپن سیترونل تاثیر قابل توجهی بر درمان سلول‌های سرطانی کبد دارد.
این یافته‌ها بر این اصل استوارند که جزء اصلی روغن‌های ضروری که ترپن‌ نام دارد، می‌تواند رشد سلول‌های مختلف سرطانی را مهار کند. این مطالعه که تنها بر ترپن‌ها متمرکز بود، به نتایج امیدوارکننده‌ای منجر شد.
رایحه لیمو چگونه می‌تواند به تشخیص و درمان سرطان کبد کمک کند؟
به لحاظ علوم بیوشیمی و بیوفیزیک، یافته‌های مطالعه حاضر نشان می‌دهند که:
رایحه لیمو نقش بسزایی در کاهش سرعت پیشرفت سرطان کبد دارد. در این مقاله، برای نخستین بار اطلاعاتی در مورد مکانیسم مولکولی برانگیخته شده از سلول‌های سرطانی کبد ارائه شده است. گیرنده‌های بویایی شناسایی‌شده، به عنوان یک هدف بالقوه در تشخیص و درمان سرطان کبد عمل می‌کنند.
به طور کلی، قرار گرفتن در معرض سیترونل موجب کاهش تکثیر سلولی می‌شود؛ به ویژه، زمانی که صحبت از سلول‌های سرطانی هپاتوسلولار یا کبد به میان می‌‌آید. به طور معمول، تصور می‌شود که نوشیدن بیش از اندازه الکل، التهاب شدید کبد و هپاتیت باعث شیوع سرطان کبد می‌شوند. این بیماری سالانه جان 12 هزار را در ایالات متحده می‌گیرد. در آلمان، جایی که این مطالعه در آن انجام شد، سالانه 8.900 نفر به علت ابتلا به سرطان کبد جان خود را از دست می‌دهند. سرطان کبد، سومین تومور سرطانی مرگ‌آفرین در آلمان است.
(منبع: webmd)

پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد با مرغ و ماهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ