عفونت چشم ناشی از محلول لنز به چه علت ایجاد می‌شود؟

maryam01
در سال 2004 یک محلول جدید (ReNu MoistureLoc) مخصوص لنز که حاوی یک ماده‌ی آنتی‌میکروبیال منحصر بود معرفی شد. بر اساس گزارش‌های دولت آمریکا، این محلول با موارد عفونت چشم «فوزیاریوم کراتیتیس» بین سال‌های 2004 تا 2006 ارتباط داشت. نهایتاً تأیید شد که 154 نفر به التهاب قرنیه (کراتیتیس) دچار شده‌اند. سازمان غذا و داروی آمریکا تأسسیات مربوط به تولید محلول لنز را بازرسی کرده و کنترل دما در خط تولید، انبار و جابجایی محصول را نامناسب تشخیص داد. دکتر «جان بولاک» و همکارانش تأثیر دما بر رشد قارچ فوزاریوم در این محلول و 5 محلول لنز دیگر را بررسی نمودند. محققان توضیح می‌دهند: دو بطری از هر محلول در دمای اتاق و دمای 60 درجه سانتیگراد برای 4 هفته نگاه‌داری و مرتباً رقیق و آزمایش شدند. نتایج تحقیق نشان داد که محلول ReNu MoistureLoc بیشترین کاهش فعالیت ضدقارچ در دمای 60 درجه را داشته است. در حالیکه محلول‌های Clear Care و ReNu MultiPlus کمترین کاهش را داشتند.

در سال 2004 یک محلول جدید (ReNu MoistureLoc) مخصوص لنز که حاوی یک ماده‌ی آنتی‌میکروبیال منحصر بود معرفی شد. بر اساس گزارش‌های دولت آمریکا، این محلول با موارد عفونت چشم «فوزیاریوم کراتیتیس» بین سال‌های 2004 تا 2006 ارتباط داشت. نهایتاً تأیید شد که 154 نفر به  التهاب قرنیه (کراتیتیس) دچار شده‌اند.
سازمان غذا و داروی آمریکا تأسسیات مربوط به تولید محلول لنز را بازرسی کرده و کنترل دما در خط تولید، انبار و جابجایی محصول را نامناسب تشخیص داد. دکتر «جان بولاک» و همکارانش تأثیر دما بر رشد قارچ فوزاریوم در این محلول و 5 محلول لنز دیگر را بررسی نمودند. محققان توضیح می‌دهند: دو بطری از هر محلول در دمای اتاق و دمای 60 درجه سانتیگراد برای 4 هفته نگاه‌داری و مرتباً رقیق و آزمایش شدند.
نتایج تحقیق نشان داد که محلول ReNu MoistureLoc بیشترین کاهش فعالیت ضدقارچ در دمای 60 درجه را داشته است. در حالیکه محلول‌های Clear Care و ReNu MultiPlus کمترین کاهش را داشتند. محققان همچنین سویه‌ای از فوزاریوم که با اپیدمی کراتیتیس مرتبط بود را نیز بررسی نمودند.
دکتر «بولاک» توضیح می‌دهد: دمای دقیق، مدت زمان قرار گرفتن در معرض دمای زیاد و شدت نوسانات دمایی که می‌توانند فعالیت آنتی‌میکروبیال یک نوع خاص از محلول‌های لنز‌ را کاهش دهند هنوز شناخته شده نیستند، بنابراین به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. با این حال یافته‌های ما مبنی بر عدم موفقیت شرکت سازنده در کنترل دمای نگهداری و جابجایی محصولات تولید شده را تأیید کرده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. آگاهی از احتمال از دست رفتن فعالیت آنتی‌میکروبیال محلول لنزها و دیگر محصولات دارویی در شرایطی که در معرض دمای بیشتری قرار گیرند، می‌تواند به ما کمک کند از بروز یک اپیدمی دیگر در آینده جلو‌گیری کنیم.
(منبع: mayoclinic)

چگونه لنز مناسب انتخاب کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ