روش‌های درمان سیروز کبدی مزمن

maryam01
محققان به سرنخ‌های جدیدی در رابطه با ژنتیک یک فرم مزمن از بیماری کبد دست یافته‌اند که سیروز صفراوی اولیه (PBC) نامیده می‌شود.

محققان به سرنخ‌های جدیدی در رابطه با ژنتیک یک فرم مزمن از بیماری کبد دست یافته‌اند که سیروز صفراوی اولیه (PBC) نامیده می‌شود. این بیماری از طریق عمل جراحی پیوند قابل درمان است. محققان در مطالعات خود از ژنوم 2،500 بیمار مبتلا به سیروز صفراوی اولیه و بیش از 7،500 فرد به ظاهر سالم استفاده کردند. نتایج حاصل از این مطالعات نخستین یافته‌هایی هستند که محققان در راستای پرده‌برداری از نقش عوامل ژنتیکی در شیوع بیماری‌های مزمن به دست آورده‌اند. این یافته‌ها نشان می‌دهند که بخش عمده‌ای از فرآیندهای ایمنی زمینه شیوع سیروز صفراوی اولیه را فراهم می‌سازند.
بیماران مبتلا به سیروز صفراوی اولیه از التهاب و تورم مجاری صفراوی کبد رنج می‌برند. سیروز کبدی باعث انسداد مجاری صفراوی می‌شود که به طور معمول به هضم غذا کمک می‌کنند. انسداد مجاری صفرا به کبد آسیب رسانده و باعث شیوع سیروز می‌شود. برآورد می‌شود که از هر صد هزار فرد بزرگسال، 35 نفر به سیروز صفراوی اولیه مبتلا هستند. این میزان در زنان بالای 45 سال، 95 نفر از هر صد هزار زن می‌باشد. هیچ درمان مشخصی برای سیروز کبدی وجود ندارد؛ با این حال، بیشتر بیماران به پیوند کبد نیاز خواهند داشت.
مسیرهای بیولوژیکی مرتبط با سیروز صفراوی اولیه به درستی شناسایی نشده‌اند؛ هرچند که سیستم خود ایمنی بدن نقش عمده‌ای در این مسیر ایفا می‌کند. این مطالعه نخستین گامی است که در راستای افشای پیچیدگی‌های بیولوژیکی سیروز صفراوی اولیه برداشته شده است. تحقیقات و مطالعات بیشتری بر اساس این نتایج در دست انجامند.
(منبع: medicinenet)

10 گیاه مفید برای درمان سیروز کبدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ