شیوه‌های کنترل ویار در دوران بارداری

maryam01
تهوع شدید در زمان بارداری بسیار مصیبت‌‌بار است و در عین حال، اطلاع‌رسانی چندانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. عوامل هورمونی، ژنتیکی، اجتماعی و اقتصادی نقش قابل توجهی در این زمینه ایفا می‌کنند. به طور کلی، تمام زنان در دوران بارداری با تهوع و استفراغ مواجه می‌شوند. اما تنها یک نفر از هر صد زن باردار دچار تهوع حاد (تهوع و استفراغ شدید) می‌شود؛ در این شرایط، توصیه می‌شود که فرد به بیمارستان مراجعه کند تا آب، الکترولیت‌ها و ویتامین‌های ضروری را در اسرع وقت به دست بیاورد. به گفته آسه ویکانس، محقق ارشد نهاد بهداشت عمومی نروژ و متخصص زنان و زایمان، این مشکل در بدترین حالت باعث مرگ زنان باردار می‌شود. بسیاری از زنان احساس می‌کنند که این شرایط بر کار و زندگی خانوادگی آنها تاثیر منفی داشته است.در سال‌های اخیر، تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مورد بحث و بررسی فراوانی قرار گرفته است.

تهوع شدید در زمان بارداری بسیار مصیبت‌‌بار است و در عین حال، اطلاع‌رسانی چندانی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. عوامل هورمونی، ژنتیکی، اجتماعی و اقتصادی نقش قابل توجهی در این زمینه ایفا می‌کنند.
به طور کلی، تمام زنان در دوران بارداری با تهوع و استفراغ مواجه می‌شوند. اما تنها یک نفر از هر صد زن باردار دچار تهوع حاد (تهوع و استفراغ شدید) می‌شود؛ در این شرایط، توصیه می‌شود که فرد به بیمارستان مراجعه کند تا آب، الکترولیت‌ها و ویتامین‌های ضروری را در اسرع وقت به دست بیاورد.
به گفته آسه ویکانس، محقق ارشد نهاد بهداشت عمومی نروژ و متخصص زنان و زایمان، این مشکل در بدترین حالت باعث مرگ زنان باردار می‌شود. بسیاری از زنان احساس می‌کنند که این شرایط بر کار و زندگی خانوادگی آنها تاثیر منفی داشته است.
در سال‌های اخیر، تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مورد بحث و بررسی فراوانی قرار گرفته است. اما برنامه‌های تحقیقاتی اندکی در باب این بیماری به انجام رسیده است. زمانی که دکتر ویکانس در حال تهیه رساله دکترای خود بود، پایان نامه او اولین مطالعه‌ای بود که در 70 سال اخیر به این مسئله پرداخته است.
با وجود اینکه این مسئله همواره یکی از مشکلات رایج در میان زنان باردار بوده، توجه چندانی به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه صورت نگرفته است. سال‌ها پیش، مردم معتقد بودند که علت بروز این مشکلات به ذهنیت منفی زنان باردار نسبت به کودک و پدر کودک برمی‌گردد.
با این همه، دلیل اصلی تهوع شدید در زمان بارداری هنوز مشخص نیست. اما شواهد نشان می‌دهند که این امر تا حدودی به عوامل روان‌شناختی مرتبط است.
(منبع: webmd)

نکاتی برای به حداقل رساندن علائم ویار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ