علت و علائم ابتلا به اوریون

maryam01
وریون صرفا مختص کودکان نیست. بر طبق گزارشات، بسیاری از بزرگسالان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. دلیل اصلی افزایش تعداد موارد ابتلا به اوریون، شیوع ویروس اوریون در مناطق خاصی جهان است. خوشبختانه، هند جزء این مناطق آلوده محسوب نمی‌شود.

اوریون صرفا مختص کودکان نیست. بر طبق گزارشات، بسیاری از بزرگسالان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. دلیل اصلی افزایش تعداد موارد ابتلا به اوریون، شیوع ویروس اوریون در مناطق خاصی جهان است. خوشبختانه، هند جزء این مناطق آلوده محسوب نمی‌شود. جهت اطمینان از عدم شیوع بیماری در نواحی پاک، لازم است که عموم مردم با علت این بیماری و نحوه پیشگیری از آن آشنا باشند.
اوریون یک عفونت ویروسی مسری است که بیشتر در میان کودکان شایع است. پیش از آغاز طرح واکسیناسیون، اوریون یکی از بیماری‌های شایع در دوران کودکی محسوب می‌شد. این بیماری با توجه به تورم دردناک غدد بزاقی در دو طرف صورت و در زیر گوش‌ها (غدد بناگوشی) از سایر بیماری‌ها متمایز می‌شود.
علت
علت شیوع اوریون، ویروس اوریون است که به راحتی از طریق بزاق آلوده از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. اوریون در اثر تنفس قطرات بزاق آلوده که از طریق عطسه یا سرفه در هوا پخش شده است، به فرد دیگری منتقل شود. استفاده مشترک از ظروف و فنجان‌های فرد آلوده به اوریون نیز باعث انتقال بیماری می‌شود.
علائم
اوریون معمولا با تب مداوم شروع می‌شود. سردرد، درد عضلانی، خستگی، از دست دادن اشتها و تورم غدد بزاقی از جمله علائم رایج اوریون هستند. 20٪ از افراد آلوده به ویروس اوریون هیچ علائمی ندارند. مردان بالغی که دچار اوریون می‌شوند، در 15 تا 20 درصد از موارد به عفونت بیضه نیز مبتلا می‌شوند.
تشخیص
پس از تشخیص ابتلا به اوریون، کشت ویروس (PCR) و یک آزمایش خون انجام خواهد شد. سیستم ایمنی بدن به
طور معمول پادتن‌هایی را برای مبارزه با عفونت تولید می‌کند.
(منبع: mayoclinic)

اوریون چه زمانی مسری تر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ