مزایا و خطرات درمان ریفلاکس معده به مری

maryam01
محققان در مطالعات بسیاری به مقایسه خطرات و مزایای روش‌های درمانی ریفلاکس معده به مری (GERD) پرداخته‌اند؛ این بیماری گوارشی که بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اثر می‌گذارد، از طریق دارو یا عمل جراحی قابل درمان است. مطالعات محققان نشان داده است که درمان دارویی موثر است؛ یافته‌ها حاکی از آنند که فوندوپلیکاسیون لاپاروسکوپیک نیز به مانند درمان دارویی اثرگذار خواهد بود. با این حال، این عمل با عوارض جانبی فراوانی همراه است. یک روش جراحی دیگر نیز وجود دارد که از فوندوپلیکاسیون آندوسکوپی برای درمان کمک می‌گیرد. اما شواهد چندانی برای مقایسه اثربخشی این روش با سایر متدهای درمانی وجود ندارد. ریفلاکس معده به مری یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی در ایالات متحده است که در حدود 4 درصد از جمعیت کل این کشور را به خود مبتلا کرده است. در گزارشات آمده است که بیماران مبتلا به این ریفلاکس، سالانه مبلغی معادل 3،355 دلار را صرف درمان خود می‌کنند.

محققان در مطالعات بسیاری به مقایسه خطرات و مزایای روش‌های درمانی ریفلاکس معده به مری (GERD) پرداخته‌اند؛ این بیماری گوارشی که بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اثر می‌گذارد، از طریق دارو یا عمل جراحی قابل درمان است.
مطالعات محققان نشان داده است که درمان دارویی موثر است؛ یافته‌ها حاکی از آنند که فوندوپلیکاسیون لاپاروسکوپیک نیز به مانند درمان دارویی اثرگذار خواهد بود. با این حال، این عمل با عوارض جانبی فراوانی همراه است. یک روش جراحی دیگر نیز وجود دارد که از فوندوپلیکاسیون آندوسکوپی برای درمان کمک می‌گیرد. اما شواهد چندانی برای مقایسه اثربخشی این روش با سایر متدهای درمانی وجود ندارد.
ریفلاکس معده به مری یکی از شایع‌ترین مشکلات پزشکی در ایالات متحده است که در حدود 4 درصد از جمعیت کل این کشور را به خود مبتلا کرده است. در گزارشات آمده است که بیماران مبتلا به این ریفلاکس، سالانه مبلغی معادل 3،355 دلار را صرف درمان خود می‌کنند. تقریبا دو سوم از هزینه‌های پرداختی صرف خرید دارو می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد که برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان ریفلاکس، مانند مهارکننده‌های پروتون پمپ (PPI)، بیش از اندازه مصرف می‌شوند.
این مریضی که معمولا به عنوان بیماری ریفلاکس اسید شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که محتویات معده به درون مری برگردند. وقتی که اسید معده به مری باز گردد، باعث تحریک مری شده و سوزش فراوانی را به دنبال دارد. افرادی که از ریفلاکس معده به مری رنج می‌برند، در بسیاری از موارد به مری بارت نیز مبتلا می‌شوند. این مشکل زمانی پدید می‌آید که پوشش مری به واسطه بازگشت اسید معده آسیب ببیند. این مسئله، خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می‌دهد.
(منبع: webmd)

عوامل پیشگیری از ریفلاکس معده (ترش کردن)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
nima

nima

1396-11-14 - 13:08 پاسخ

با سلام مرسی مطالبتون خیلی به من کمک کرد برای درمان من قرص را پیشنهاد میکنم با تشکر